مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

واحدهای صنعتی شهرستان ری شبانه روزی پایش زیست محیطی می‌شود

همزمان با فصل سرما

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری، گفت: واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک مقیاس به دلیل فرا رسیدن فصل سرد سال و احتمال بروز آلودگی هوا به شکل شبانه روزی پایش زیست می شود.

علیرضا فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خروجی دودکش های صنایع بزرگ مانند پالایشگاه شهید تندگویان، نفت بهران،  سیمان تهران، کارخانه کاشی سعدی از جمله واحدهای بزرگ مقیاس هستند که در این طرح پایش می شود.

وی با بیان اینکه گشت های زیست محیطی در روزهای سرد و اضطرار ۲ برابر می شود، خاطرنشان کرد: تمامی شهرک ها، نواحی و لکه های صنعتی به صورت شبانه روز مورد پایش قرار می گیرند تا کمترین آلودگی هوا از دودکش های آنان خارج شود.

فاضلی اضافه کرد: نظارت بر مصرف سوخت و پلمپ مخازن مازوت واحدهای صنعتی بزرگ، نظارت دقیق بر عملکرد مراکز صدور معاینه فنی خودرو های از دیگر برنامه های اداره محیط زیست شهرستان ری برای کاهش میزان آلایندگی ها در فصول سرد است.

وی با بیان اینکه دودکش های بسیاری از واحدهای بزرگ مقیاسی شهرستان ری مجهیز به دستگاه آنلاین پایش هستند، افزود: بازرسان اداره محیط زیست علاوه بر این نظارت با حضور میدانی در واحدهای صنعتی در ساعات مختلف شبانه روز نظارت دقیقی بر نحوه عملکرد آنها دارند.

فاضلی خاطرنشان کرد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند ابتدا اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت اقدام نکردن پلمپ شده یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده است،  اضافه کرد: متاسفانه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، خاوران، ۱۵ لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است که گاهی این واحد های صنعتی مشکلات زیست محیطی عدیده ای در حوزه های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می کنند.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه