مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عضو شورای شهر تهران: مردم عباس‌آباد شهرری از بوی تعفن رنج می‌برند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم عباس آباد شهر ری، سال‌ها است که از بوی تعفن فاضلاب جنوب تهران رنج می‌برند و مسئولان باید برای رفع این معضل صدای ساکنان این منطقه را بشنوند.

ناصر امانی روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای شهر تهران طی نطق پیش از دستور خود اعلام کرد: محله عباس آباد در قبله تهران، ۳۵ سال است که بوی تعفن ۲ کانال در شرق و جنوب محله شهرری را حس می کنند و این بو بلای جان مردم محروم و حاشیه نشین آن منطقه شده است.

وی با اشاره به پیگیری های اخیر در این زمینه، یادآورشد: مردم ساکن این محله دیگر حرف کسی را باور نمی کنند و می گویند که “آمده ای عکس بگیری،  قول بدهی و بروی! اما آنچه برای ما مانده بوی تعفنی است که همچنان پابرجاست”.

امانی اظهار داشت: تنها سازمان خدمات رسان در محله عباس آباد، شهرداری است و انگار هیچ سازمان دیگری در این محدوده وجود ندارد و شهرداری هم فقط میله های فنس اطراف این کانال را ترمیم می کند تا بچه ها در کانال نیافتند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران به وجود تعداد زیاد موش ها در محله اشاره کرد و گفت: در حالی که مردم برای ثبت نام فرزندان خود در این منطقه مدرسه ای ندارند، ساختمان بزرگ در دهه ۸۰ که توسط خیری به این منظور ساخته شد در مرحله تجهیز رها شده و حتی بازدید از آن هم ممنوع است.

عباس آباد شهرری نیازمند راه اندازی نهضت محرومیت زدایی است

همچنین یکی از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در نطقی دیگر گفت: شهرداری تهران و فرمانداری شهر ری، نهضت خدمات رسانی و محرومیت زدایی را در محله عباس آباد ری راه اندازی کنند.

وی افزود: عمده مشکل عباس آباد به عنوان محله محروم و جنوبی ترین محله شهر تهران که در مرز بخش قلعه نو به سمت ورامین قرار دارد، عبور ۵۰ متر کانال تصفیه خانه شماره پنج از وسط محل زندگی مردم است.

وی تصریح کرد: خود ما هرگز نمی توانیم حتی یک ساعت با خانواده در این وضعیت زندگی کنیم، پیگیری های متعددی طی سال های مختلف از شرکت آبفا انجام و بحث لوله گذاری از بالا شروع شده و در دست انجام است اما می طلبد شهرداری و فرمانداری شهرری پیگیری کنند تا این موضوع بین بخشی که زندگی مردم را مختل کرده است را حل کنیم.

شربیانی اظهارداشت: مشکل دیگری که محله عباس آباد دارد بحث نبود خدماتی مانند بانک، درمانگاه و مدرسه است و مردم برای دریافت کوچکترین موضوع درمانی این باید به مرکز شهرری عزیمت کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محله عباس آباد به لحاظ جغرافیایی بخشی از شهر تهران است، گفت: امیدوارم شهرداری تهران طرح های ویژه ای را در حوزه خدمات رسانی به این منطقه داشته باشد تا از ظرفیت های محله استفاده کنیم؛ اگرچه دانشگاه پیام نور شهرری از فرصت هایی است که باید از آن برای توسعه پایدار منطقه استفاده کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه