مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تثبیت وضعیت شغلی 80 کارگر کارخانه سیمان تهران به سخت و زیان آور

دبیر جامعه اسلامی کارگران و دبیر ستاد انجمن اسلامی شهرستان ری مطرح کرد

با پیگیری جامعه اسلامی و انجمن اسلامی کارگران شهرستان ری وضعیت شغلی 80 کارگر کارخانه سیمان تهران به سخت و زیان آور تثبیت ومشکلات کلان تولید و صنعت شهرستان ری رفع شد.

جلسه ای با حضور سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ،حسن عزیز وکیلی دبیر جامعه اسلامی کارگران و دبیر ستاد انجمن اسلامی شهرستان ری ومسئولان جامعه اسلامی و انجمن اسلامی کارگران شهرستان ری در شهرری محل ستاد برگزار شد.

در این جلسه یزدیخواه نماینده مردم تهران،ری ، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت، بنده خودم کارگر زاده هستم و از جوانی در کارخانجات کارگری کردم و سختی ها و مشکلات کارگران را میدانم و درک میکنم.

وی ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری مسئولین جامعه اسلامی کارگری و انجمن اسلامی کارگران شهرستان ری اظهار داشت.در این جلسه مواردی در زمینه مشکلات کارگران که نیاز به اصلاح تصویب قانون در مجلس را دارد مطرح شد که بنده حتماً پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت. از آقای حسن عزیزوکیلی درخواست کردم بعنوان مشاورعالی در امور کارگری و تولید اینجانب در شهرستان ری باشند.

یزدیخواه عنوان کرد کارگران شهرستان ری می‌توانند مشکلات خود را با آقای عزیز وکیلی در میان بگذارند و ایشان هم پیگیری و درخواست ها را به بنده ارجاع خواهند نمود.

در ادامه این جلسه دبیر جامعه اسلامی کارگران و دبیر ستاد انجمن اسلامی کارگران شهرستان ری گفت: با برگزاری جلسات ماهانه مدیران انجمن اسلامی و کارگری، بسیاری از مشکلات و معضلات کارخانجات و شرکت های فعال در سطح شهرستان حل شده است.

حسن عزیزوکیلی دبیر جامعه اسلامی کارگران با بیان این مطلب، افزود: معضلات و مشکلات کارخانجات در جلسه ماهانه ای که باعنوان کارگروه تخصصی کارگری و اشتغال و تولید برگزار می شود، رفع شده است. وی افزود: در این جلسه مسئولان انجمن های اسلامی، نماینده کارگران، مسئولان شوراها، نخبگان، مدیران پالایشگاه، پژوهشگاه، سایپا پرس، سیمان تهران و چند کارخانه بزرگ در شهر صنعتی شمس آباد حضور یافته و مشکلات را مطرح می کنند.

با عنایت به درخواست دکتر یزدیخواه نماینده خدوم و زحمت کش تهران، ری، شمیران و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بنده به عنوان مشاور عالی ایشان در امور کارگری و تولید انتخاب شده ام که با توجه به تاکیدات حضرت آقا مبنی بر پشتیبانی ها و رفع موانع تولید، با برگزاری جلسات مختلف، مشکلات کارگران و کارخانه ها از جمله حقوق و دستمزد، طبقه بندی مشاغل، بهره وری و … نسبت به رفع مشکلات تولید در کارخانجات شهرستان گام های موثر و خوبی برداشته ایم.

حسن عزیزوکیلی خاطرنشان کرد: امسال با جدیت به دنبال رفع موانع تولید هستیم و در این زمینه مشکلات و موانع را یادداشت و طبقه بندی می کنم و کلیه موارد را طی نامه ای به دکتر یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری، شمیران و پردیس در مجلس شورای اسلامی ارجاع می دهم و ایشان هم کلیه امور را رتق و فتق می کند. وی ادامه داد: از جمله این موارد در زمستان سال گذشته چند مشکل بزرگ در حوزه صنایع مادر شهرستان ری از جمله کارخانه سیمان تهران داشتیم که در این پرونده حدود 80 نفر از پرسنل زحمت کش این شرکت با سابقه 27- 28 سال خدمت، موضوع سخت و زیان آوری مشاغل آنها به ناحق در حال ملغی شدن بود و عنوان شغلی آنها از کارگر کوره به کارگر برق و غیره تغییر وضعیت یافته و سخت و زیان آور محسوب نمی شد که با پیگیری ما و دعوت از مسئولان بویژه حاج آقا زند مسئول وقت بیمه تامین اجتماعی و مهندس شایق رئیس اداره کار، این مسئله حل شد و مشکل این 80 نفر کارگز زحمت کش رفع شد و حکم قطعی آنها به سخت و زیان آور تبدیل شد.

همچنین یکی دیگر از مشکلات کارخانه سیمان تهران، قطع گاز این کارخانه به صورت غیر کارشناسی از سوی شرکت گاز بود و در صورتی که گاز این کارخانه 48 ساعت قطع و کوره ها تعطیل می شد، چندین میلیارد تومان خسارت به این شرکت وارد می آمد و هزینه سنگینی بر دوش کارخانه می گذاشت که الحمدلله با حضور ما و زحمات دکتر یزدیخواه اجازه ندادیم گاز کارخانه قطع شود و اداره گاز هم نهایت همکاری را با ما کرد و مشکلات را ساماندهی و مدیریت کردیم.

مدیران انجمن اسلامی و کارگری ماهانه مشکلات کارخانه ها و شرکت ها را مطرح می کنند و بنده به عنوان مشاور کارگری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی کارها را انجام می دهم.

حتی مسئولان شوراها، مدیران میانی، مدیران پالایشگاه، و سایر کارخانجات، مدیرعامل کارخانجات در شهرک صنعتی شمس آباد، هر مشکلی دارند مطرح می کنند چه در اینجا و چه در کارگروه کمیسیون کارگری شهرستان ری پیگیری و عنوان کردیم و مسئولان شهرستانی هم به جدیت نهایت همکاری را با ما داشتند.

دبیر ستاد انجمن اسلامی شهرستان ری در پایان با اشاره به حرکت هایی غیر اخلاقی که توسط برخی افراد رقم خورده بود، گفت:

با احکام غیر قانونی این افراد اظهار کرده بودند که تشکیلات جامعه اسلامی کارگران بعهده ما خواهد بود

وکیلی بیان داشت، این افراد که هیچ تجربه و حتی یک روز کارگری نکرده اند می‌خواستند جامعه کارگری و انجمن اسلامی را زیر سئوال ببرند که تنوانستند و بزودی با حضور و اعتراض خانواده شهدا و بچه های خوب انجمن اسلامی و بسیجیان آنها هم سرجایشان خواهند نسشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه