مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری نشست نمایندگان تهران برای تعیین متولی اداره مرکز درمانی هاشمی نژاد کهریزک

نشست مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس به منظور تعیین متولی برای اداره مرکز درمانی هاشمی نژاد کهریزک برگزار شد.

 نشست مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (یکشنبه، 20 مهرماه) با حضور تعدادی از نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعم از موسوی دبیر این مجمع، تقی پور، رضاخواه، شاکری، یزدی خواه، خضریان، نادری و روح الله امینی و تعدادی از مسئولان مربوطه جهت اداره این مرکز درمانی هاشمی نژاد کهریزک همچون رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری، رئیس اداره بهزیستی شهرری، فرمانده ویژه شهرری، بخشدار کهریزک و کارشناسانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی جهت تعیین تکلیف وضعیت این مرکز که مدت ها است تعطیل شده است، برگزار شد.

این نشست پیرو بازدید میدانی نمایندگان تهران، از کهریزک و باقرشهر جهت بررسی مطالبات مردم این منطقه برگزار شد ضمن اینکه قرار بود در آن یک متولی مشخص جهت اداره مرکز درمانی هاشمی نژاد کهریزک تعیین شود.

در ابتدای این نشست نظام الدین موسوی دبیرمجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی که اداره آن را برعهده داشت در تشریح دلایل برگزاری این نشست، گفت: ما در پی بازدید میدانی که از کهریزک و باقرشهر داشتیم، در جریان یک سری مشکلات موجود در این منطقه قرار گرفتیم و آن ها را با 2 مدل اولویت در دستورکار قرار دادیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک سری مسائل همچون محل دفن زباله ها در آرادکوه و ساماندهی بهشت زهرا (س) زمان بر بود اما یک سری از مشکلات نیز مثل تعیین تکلیف درمانگاه شهید هاشمی نژاد که مدت ها است تعطیل شده و نیاز به هماهنگی بین سازمان اوقاف، بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشت، با فوریت در دستورکار قرار گرفت. از سوی دیگر تعیین تکلیف پل غیر همسطح سه راه باقرشهر نیز در دستورکار قرار گرفت و براساس گزارشی که از فرماندار ویژه شهرری دریافت کردیم روند اجرای مصوبات جلسه گذشته در خصوص این موارد مثبت است.

وی تصریح کرد: در این نشست وضعیت درمانگاه شهید هاشمی نژاد را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانیم به یک مدل بهره برداری برسیم که در پی آن هم نیت واقف بیمارستان محقق شود و هم مردم بتوانند از آن استفاده کنند چرا که این منطقه فاقد مرکز درمانی است بنابراین لازم است مسئولان مربوطه پیرامون تعیین تکلیف این مرکز به یک تفاهمی برسند.

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای راه اندازی مرکز درمانی هاشمی نژاد

در ادامه این نشست توکلی فرماندار ویژه شهرری با بیان اینکه راه اندازی مرکز درمانی هاشمی نژاد مطالبه جدی مردم کهریزک است، افزود: هدف از راه اندازی این مرکز ارائه خدمات درمانی به بخش کهریزک و روستاهای اطراف آن است ضمن اینکه مالک اصلی آن اوقاف بوده و بخش عمده ای از ساخت این مجموعه نیز توسط خیرین صورت گرفته است بنابراین آن ها می توانند نقش بهتری در راه اندازی این مجموعه داشته باشند.

در ادامه وی تاکید کرد: اداره این مرکز درمانی نباید با نگاه درآمدزایی صورت بگیرد ضمن اینکه بهزیستی نمی تواند تنها متولی برای اداره آن باشد.

توکلی یادآور شد: هم اکنون کهریزک با 180 هزار نفر جمعیت فاقد مرکز درمانی است بنابراین اقدامات لازم برای راه اندازی آن باید به سرعت انجام شود.

وزارت بهداشت باید در اولویت اداره مرکز درمانی هاشمی نژاد قرار گیرد

عبداللهی مدیرکل اداره اوقاف شهرری افزود: قرار بر این بود که بهزیستی مرکز درمانی هاشمی نژاد را 6 ماهه راه اندازی کند که تحقق این امر نیازمند یک پیوست زمان بندی است ضمن اینکه فرماندار نیز باید بر این روند نظارت کند.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه های مربوطه با هم تعامل کنند این مرکز کمتر از 6 ماه به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: مرکز درمانی هاشمی نژاد به دلیل بهره مندی از اتاق های بستری، می تواند در قالب یک بیمارستان به ارائه خدمات بپردازد ضمن اینکه وزارت بهداشت بهترین متولی برای آن است که می تواند براساس تعرفه های دولتی به ارائه خدمات بپردازد از سوی دیگر سازمان اوقاف باید در تمام تصمیم گیری ها محور قرار بگیرد.

بهزیستی نمی تواند امکان ابداع طرح درمان در مرکز درمانی هاشمی نژاد داشته باشد

در ادامه بابایی بخشدار کهریزک با تاکید بر اینکه متولی اصلی حوزه درمان باید یا وزارت بهداشت یا سازمان تامین اجتماعی باشد، افزود: بهزیستی امکان ابداع طرح درمانی ندارد و فقط می تواند به جامعه هدف خود خدمات ارائه دهد.

مسئولان همچون خیرین به بهزیستی اعتماد کنند

در ادامه محمدی نماینده حاضر از سوی بهزیستی در این نشست، افزود: بهزیستی می تواند براساس نیت واقف برای اداره این مرکز درمانی فراخوان ایجاد کند و وزارت بهداشت نیز مجوز لازم برای فعالیت آن صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی با حوزه درمان بیگانه نیست بنابراین مسئولان مربوطه باید برای راه اندازی این مرکز درمانی همانطور که خیرین به ما اعتماد کردند و آن را ساختند جهت راه اندازی آن نیز به ما اعتماد کنند.

مسئولان برای تسریع روند تحقق مطالبات مردمی تفاهم کنند

اقبال شاکری عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت بهداشت مجوز راه اندازی این مرکز را صادر می کند اما بهزیستی نیز باید اهمیت فعالیت سازمان اوقاف و تحقق نیازهای مردمی که فرماندار شهرری آن ها را نمایندگی می کند به عنوان ملزومات این بخش رعایت کند ضمن اینکه لازم است برای تعیین متولی برای راه اندازی این مرکز یک تفاهم نامه ایجاد شود.

اداره مرکز هاشمی نژاد باید هیات امنایی باشد

در ادامه یزدی خواه با بیان اینکه این مکان موقوف است و جامعه هدف برای بهره مندی از خدمات آن نیز ساکنان کهریزک و روستاهای اطراف آن هستند، افزود: بنده مخالف این هستم که فقط جامعه هدفی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند از این مرکز خدمات دریافت کنند ضمن اینکه بهزیستی با کمبود اعتبارات مواجه بوده و نیازمند کمک است به همین دلیل اداره مجموعه های خود را به خیرین واگذار می کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اداره مرکز درمانی هاشمی نژاد باید به صورت هیات امنایی صورت بگیرد.

تقی پور نیز در این نشست بر ضرورت ایجاد قراردادی محکم بین سازمان اوقاف، بهزیستی و متولی که برای اداره این مرکز مشخص می شود، تاکید کرد و افزود: بهزیستی باید کیفیت ارائه خدمات مرکز درمانی هاشمی نژاد را تضمین کند.

تفاهم نامه میان مسئولان مربوطه باید تا 10 روز آینده امضا شود

نظام الدین موسوی در پایان این نشست با اشاره به مصوبه آن افزود: برای تصمیم گیری در رابطه با نحوه راه اندازی و اداره مرکز درمانی هاشمی نژاد لازم است تا 10 روز آینده نشستی با حضور مسئولانی از بهزیستی، سازمان اوقاف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شده و در آن فرماندار ویژه شهرری و آقای یزدی خواه به عنوان نماینده مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی و نماینده ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان ناظر حضور داشته باشند و اگر قرار است تفاهمی صورت بگیرد باید بین این 3 دستگاه به عنوان متولی اصلی باشد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه ها ضمن امضای تفاهم نامه باید ابعاد فراخوان جهت تجهیز و راه اندازی این بیمارستان را مشخص کرده و برای آن زمان بندی مشخص کنند./

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه