مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مقوله ایمنی به کالبد شهری و ساختمان‌های تهران وارد نشده‌است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پس از حادثه پلاسکو در دیماه ۹۵، شاهد توسعه و تقویت تجهیزات آتش‌نشانی هستیم، گفت: تقویت ایمنی به کالبد شهری و ساختمان‌های پایتخت هنوز آنگونه که باید ورود نکرده‌است.

محسن هاشمی روز شنبه در آیین رونمایی از تجهیزات جدید، کارگاه آموزش و بهره برداری از ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی شهردار تهران در صالح آباد شهرری، اظهار داشت: حوادثی مانند آتش سوزی کلینیک سینا اطهر نشان داد که ما با رعایت مقررات ایمنی در ساختمان‌ها، فاصله زیادی داریم و هزاران ساختمان ناایمن و تهدید بالقوه در کلان شهر تهران وجود دارد که به دلایل مختلف دچار مشکلات ایمنی هستند.

وی مهمترین دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و سرایت نکردن رعایت مقررات آتش سوزی در ساختمان های پایتخت را تزاحم های قانونی خواند و افزود: مدیریت شهری تهران باید به سمت مدیریت یکپارچه حرکت و سازمان آتش نشانی به عنوان یک سازمان تخصصی در موضوع رعایت قوانین ایمنی ساختمان ها ورود کند.

هاشمی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر شهرداری تهران، وزارتخانه های بهداشت و کار هم در موضوع رعایت قوانین در ساخت و سازها حضور دارند که این موضوع باعث می شود در بروز حوادثی مانند کلینیک سینا اطهر سازمان ها علت حادثه را به گردن یکدیگر بیاندازند.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون پس از بررسی یک میلیون ساختمان در کلان شهر تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: تمامی این ساختمان های ناایمن نیستند بلکه باید درجات ناامین اینها توسط کارشناسان مشخص شود.

هاشمی یادآور شد: موضوع پیشگیری از حوادث در ساختمان ها باید توسط سازمان تخصصی آتش نشانی و با بروکراسی کم صورت بگیرد تا مراجعه کنندگان که اغلب سازندگان ساختمان در تهران هستند به سرعت در هنگام گرفتن پایان کار موارد رعایت ایمنی ساختمان خود را هم بگیرند.

وی تاکید کرد: روند بروکراسی اداری و بررسی وضعیت ساختمان ها باید با سرعت و هزینه کم صورت گیرد تا شاهد نارضایتی در میان مردم نباشیم.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه یکی از نکات مثبت این دوره مدیریت شهری، تقویت سازمان آتش نشانی است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۶ که دوره جدید مدیریت شهری فعالیت خود را آغاز کرد، تقویت ایمنی تهران و سازمان آتش نشانی یکی از اولویتها بود و در این دوره هم از جهت جایگاه قانونی و توجه به توصیه ها و مقررات سازمان آتش نشانی در حوزه پیشگیری و هم از جهت تامین تجهیزات اطفا حریق شاهد گامهای رو به جلویی بودیم.

این مسئول به افتتاح ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی تهران اشاره کرد و افزود: بر اساس طرح جامع کلان شهر تهران نیازمندن ۱۴۵ ایستگاه آتشنشانی است که با افتتاح این مرکز و ۶ مرکز دیگر تا پایان سال بخشی از نیاز ایمنی تهران برطرف می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه