مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بخش کهریزک پایلوت اجرای طرح منظومه روستایی می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران گفت: بخش کهریزک در شهرستان ری پایلوت اجرای طرح منظومه روستایی این استان می‌شود.

علی خوئینی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات الحاق و اصلاح اراضی روستاهای بخش کهریزک، اظهار داشت: طرح منظومه روستایی در واقع تکمیل کننده طرح‌های هادی است که برخلاف طرح هادی که مطالعه روستاها به صورت مجزا و هر روستا به تفکیک از دیگر روستاها اجرایی می‌شود، سکونتگاه ها در مقیاس بخش و به صورت پهنه ای مطالعه خواهد شد.

وی افزود: در طرح منظومه روستایی به تناسب قابلیت ها و امکانات توسعه ای موجود که در محدوده بخش وجود دارد برنامه‌های توسعه چینش و ظرفیت‌های توسعه ای بخش برای شکوفایی در حوزه‌های اجتماعی و اشتغال زایی به کار گرفته می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: منظومه روستایی طرح جدیدی در کشور است که در برخی روستاها نیز اجرایی شده، اما در استان تهران مقرر شده با اعتبارات بنیاد مسکن برای نخستین بار در بخش کهریزک و یک بخش دیگر اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران نیز در این نشست گفت: با پیگیری های استاندار تهران، مشکل بازبینی طرح هادی در روستاهای بخش کهریزک به زودی برطرف می شود.

غلامرضا صالحی اظهار داشت: نخستین دستور کار جلسه امروز مربوط به مشکلات روستای دورسون آباد و بحث تعریض و توسعه راه ها و نیاز به ارائه خدمات بود که مقرر شد با در اختیار گذاشتن زمین معوض به افراد و مالکینی که ملک آن ها در مسیر قرار گرفته، این مهم به سرانجام برسد.

وی افزود: در بازنگری و توسعه روستاها و الحاق اراضی زراعی برای تأمین سرانه ها و پاسخ به مطالبه روستائیان، پیش از این جهاد کشاورزی مطالبه اخذ جواز تبصره یک از ماده یک را می کرد که سال گذشته با پیگیری و استفساریه استاندار تهران از معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری و انعکاس نظرات بنیاد مسکن و سازمان جهاد کشاورزی، اعلام شد که در موضوع بازنگری ها اخذ مجوز تبصره یک از ماده یک منتفی می گردد که امیدوارم با ابلاغ آن توسط استاندار تهران گشایش خوبی در این زمینه ایجاد شود.

صالحی یادآور شد: پیرامون در اختیار گذاشتن فضاهای خدماتی با کاربری عمومی هم مصوب شد که باید این فضاها و همچنین زمین هایی که دهیاران برای ساخت و اجرای سرانه ها اقدام کردند، در اختیار دهیاران قرار گیرد، همچنین در مورد زمین‌هایی که هنوز اقدامی در آن ها صورت نگرفته نیز پس از پایان اجرای طرح در اختیار دهیاران قرار گیرد تا پس از اجرا قرارداد واگذاری صادر شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه