مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قاتل کارخانه دار باقرشهری در شمال کشور دستگیر شد

قاتل مرد کارخانه‌دار در میان 244متهمی بود که در تازه‌ترین طرح کاشف پلیس آگاهی تهران دستگیر شده‌اند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران درخصوص دستاوردهای این طرح گفت: تازه‌ترین طرح کاشف با مشارکت و همکاری پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن ۲۴۴متهم دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه ۴۹باند نیز شناسایی و منهدم شد، گفت: دستگیر‌شدگان جرائمی مانند قتل، جرائم مسلحانه، آدم‌ربایی، تجاوز و… مرتکب شده بودند.
سردار رحیمی گفت: در میان دستگیر‌شدگان، 53نفر از محکومان فراری بودند که سال‌های سال به زندان رجوع نکرده بودند. همچنین از مخفیگاه متهمان نیز 8قبضه سلاح گرم و جنگی به‌همراه ده‌ها پوکه و فشنگ کشف شد.
به‌گفته فرمانده انتظامی تهران، در این مرحله از طرح کاشف حدود ۷۰درصد از متهمان دستگیر شده سابقه‌دار هستند.
سردار رحیمی گفت: در میان متهمان، افرادی هستند که در ششم مردادماه صاحب‌کار خود را به قتل رسانده بودند. وی ادامه داد: 3متهم قصد فرار از مرز را داشتند که دستگیر شدند. آنها همچنین اقرار کردند که مرتکب یک فقره قتل دیگر در شمال کشور شده‌اند.
سردار رحیمی در ادامه صحبت‌هایش از انهدام 4باند کلاهبرداری خبر داد و گفت که اعضای این 4باند مرتکب بیش از ۱۶۰۰فقره کلاهبرداری شده‌اند که به‌دام مأموران افتادند.
علاوه بر این، شناسایی و انهدام باند جعل اسناد و همچنین انهدام باند سازنده طلاهای کم‌عیار که سال‌ها فعالیت داشته و بالغ بر ۴۰۰کیلو مس را در طلاها مخلوط کرده بودند، از دیگر ماموریت مأموران در طرح کاشف بوده است. به گفته سردار رحیمی، در تازه‌ترین طرح کاشف، ۲۰نفر از قاچاقچیان مطرح نیز دستگیر شدند که از آنها بالغ بر ۵۰۰۰ مورد انواع و اقسام لوازم خانگی و صنعتی به ارزش ۱۲میلیارد تومان کشف و ضبط شده است که ازجمله آن می‌توان به ۳۰۰هزار متر پارچه خارجی، 5تن گردو و بادام خارجی اشاره کرد.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در 4ماه اول امسال ۴۲درصد افزایش کشفیات در حوزه قاچاق کالا داشته‌ایم. در 4ماه اول سال ۳۹مورد پرونده زمین‌خواری را رسیدگی کردیم و ۷.۵هکتار زمین در تهران که ارزشی بالغ بر ۵۰۰۰میلیارد تومان دارد، رفع تصرف شده است.


انتقام‌‌جویی مرگبار از مرد کارخانه‌دار

مأموران پلیس آگاهی تهران، قاتل مرد کارخانه‌داری را در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر کرده‌اند که پنجم مرداد‌ماه در کارخانه‌ای حوالی باقرشهر دست به جنایت زد و پس از سرقت خودروی اسپورتیج فراری شد. اما مأموران به فرار او 3روز بعد پایان دادند و حالا قاتل 31ساله در میان 244متهمی است که در طرح کاشف دستگیر شده‌اند.

انگیزه‌ات از جنایت چه بود؟
اختلاف مالی با مقتول داشتم. 200میلیون تومان به من بدهکار بود که برای برگرداندن آن مدام امروز و فردا می‌کرد.

چرا به او این مبلغ را قرض دادی؟
قرار شد با هم کار کنیم. در زمینه تولید بدلیجات و نقره. راستش او دوستی داشت که فیلم‌های سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی را می‌گرفت و با استفاده از دستگاهی که داشت، نقره‌هایش را جدا می‌کرد و می‌شد با آنها بدلیجات ساخت. من هم 200میلیون تومان سرمایه‌ام را به مقتول دادم تا در زمینه تولید نقره با هم کار کنیم.

چطور با مقتول آشنا شدی؟
من اهل شرق کشورم و مدت‌ها قبل برای کار به تهران آمدم. مردی بود که مقتول را می‌شناخت و از طریق او با مرد کارخانه‌دار (مقتول) آشنا شدم.

ظاهرا در تحقیقات مشخص شده که کارگر کارخانه بودی؟
من 3روز بیشتر در کارخانه کار نکردم. رفتم آنجا کارگری کردم تا طلبم را بگیرم، اما مقتول مدام امروز و فردا می‌کرد.

چه شد که او را به قتل رساندی؟
روز حادثه در کارخانه با هم درگیر شدیم. با او درخصوص طلبم صحبت کردم اما مرد کارخانه‌دار عصبانی شد و داد و فریاد راه انداخت. حتی به من فحاشی کرد که باعث عصبانیتم شد. من مرد آرامی هستم، حتی اگر مرا کتک هم ‌بزنند، اعتراضی نمی‌کنم اما روی فحش خصوصا فحش ناموسی حساس هستم. وقتی فحش می‌شنوم، از خود بی‌خود می‌شوم و خشم سراپای وجودم را در‌برمی‌‌گیرد. روز حادثه هم وقتی مقتول به من فحش داد و با هم درگیر شدیم، ‌او مرا هل داد و من چشمم به چاقویی افتاد که در آشپزخانه کوچک کارخانه بود. آن را برداشتم و چند ضربه به مرد کارخانه‌دار زدم.

بعد چه شد؟
بعد از قتل خودروی اسپورتیج مقتول را به جای طلبم و تسویه کاری برداشتم. به سمت شمال کشور حرکت کردم که 3روز بعد دستگیر شدم.

شغلت در کارخانه مقتول چه بود؟
من سرآشپز بودم. دعوای آن روز ما در یک لحظه رخ داد و من اصلا فکرش را نمی‌کردم پایان دعوا تلخ باشد و من تبدیل به قاتل شوم. خیلی نادم و پشیمانم و به‌شدت عذاب وجدان دارم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.