مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تولید شیرخام در شهرستان ری سه درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: دامداران جنوب تهران با تولید ۹۴ هزار تن شیر خام از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند.

جبرییل برادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۸۰ واحد دامداری فعال در حوزه پرواری و تولید شیر گاو و گوسفند در سطح شهرستان ری فعال هستند که با افزایش ظرفیت و استفاده از نهاده های خوب دامی توانسته اند این افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل را ایجاد نمایند.

وی با بیان اینکه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شیر تولید استان تهران طی سال گذشته ۲۶۴ هزار تن آن در شهرستان ری تولید شده است، افزود: این شهرستان با تولید ۲۲ درصد شیر خام استان تهران رتبه نخست تولید این محصول سلامت محور را به خود اختصاص داده است.

برداری خاطرنشان کرد: خرید نقدی با قیمت به روز نهاده های دامی از جمله علوفه، کنجاله، جو و سویا توسط دامداران و فروش شیر به صورت اعتباری به واحدهای لبنی یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای تولید شیر شهرستان ری است

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز طی سال گذشته در استان تهران ۳۳ هزار تن بوده، اضافه کرد: شهرستان ری با تولید ۵ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز جایگاه دوم تولید این محصول در استان تهران را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

این شهرستان با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

شهرستان ری دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.