مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هفت مجتمع غیرمجاز تفکیک زباله در خاوران شهرری جمع آوری شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: هفت مجتمع غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک زباله که هر کدام چندین واحد را تشکیل می دادند طی هفته گذشته با حکم قضایی و حضور نیروی انتظامی جمع‌آوری و تعطیل شد.

زهره عبادتی روز شنبه در حاشیه جلسه تجلیل فرماندار ویژه شهرستان ری از محیط بان فداکار این شهرستان به مناسبت آغاز هفته محیط زیست اظهار داشت: هرکدام از این مجتمع‌های غیرمجاز جمع آوری و تفکیک زباله سه واحد را در خود جای داده بودند که با حکم قضایی تمامی آنها جمع آوری و هشت نفر نیز در این رابطه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه برخورد با واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله و متخلفان زیست محیطی شهرستان ری طی هفته محیط زیست شدت می یابد، خاطرنشان کرد: اداره حفاظت از محیط زیست با همکاری بخشداری خاوران طی ماه های اخیر چندین مرحله به این مجتمع های غیرمجاز تفکیک زباله اخطاریه زیست محیطی صادر کرده بود و حتی با همکاری اداره برق انشعابات آنها را نیز قطع شد ولی هیچکدام از این اقدامات باعث تغییر رفتار صاحبان این کلونی های نشد.

عبادتی ادامه داد: صاحبان اراضی این مجتمع های غیرمجاز جمع آوری زباله بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی مجازات خواهند شد و پسماندهای دپو شده نیز به مجتمع پردازش زباله آراد کوه انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: این واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله با جمع آوری پسماندهای پلاستیکی، مقوا، فلزات و سایر اقدام بازیافتی از مناطق مختلف تهران در روستاهای بخش خاوران باعث مزاحمت برای مردم و آلودگی محیط زیست می شدند.

وی با بیان اینکه شیرابه‌های زباله‌ها موجب آلودگی منابع آبی و انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده است، عنوان کرد: صاحبان این واحدهای غیر مجاز در ساعات شب اقدام به آتش زدن برخی پسماندها از جمله لاستیک و کابل برق برای استحصال سیم‌های مس و آهنی می‌کنند که این امر موجب آلودگی شدید هوا می‌شود.

عبادتی یادآور شد: صاحبان مراکز غیر مجاز تفکیک زباله از زمان صدور اخطاریه زیست محیطی یک هفته فرصت برای ساماندهی و جمع آوری دارند که در صورت رعایت نکردن قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مراسم تجلیل از “سیده مریم محمدی” کارشناس فداکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری امروز شنبه به مناسبت آغاز هفته محیط زیست با حضور حسن توکلی کجانی فرمانداری ویژه شهرستان ری و زهره عبادتی رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در فرمانداری برگزار شد.

گفتنی است: “سیده مریم محمدی” کارشناس فداکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری و دانشجوی دکتری تخصصی آلودگی های محیط زیست در اردیبهشت ماه سال گذشته طی تخریب کوره های غیرمجاز زغالگیری بخش حسن آباد فشافویه در حین انجام ماموریت به دلیل استتار کردن دهانه کوره توسط متصدی متخلف کورهای غیر مجاز زغال گیری به داخل کوره نیمه روشن به ارتفاع سه متر سقوط و دچار سوختگی شدید و مشکلات جسمی شد.

این کارشناس فدارکار محیط زیست یک ماه نیم در بخش مراقبت های ویژه بستری و تاکنون ۲۰ عمل جراحی روی ایشان انجام شده است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است. ‌

بخش خاوران از توابع شهرستان ری در مسیر آزاد راه امام رضا(ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه