مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اخراج ۲۰ هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهرری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری خبر داد؛

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری از اخراج ۲۰ هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهرری خبر داد.

ضیا نصرتی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول مدت اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام، حدود ۲۰ هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع قشلاقی این شهرستان اخراج و متخلفان نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

نصرتی با بیان اینکه شهرستان ری دارای ۱۵۰ هزار هکتار اراضی مرتعی ممیزی شده می‌باشد افزود: تا کنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از این مراتع طرح مرتعداری تهیه شده است و تهیه طرح مرتعداری برای مابقی این مراتع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به اقدامات احیایی در این مراتع اشاره کرد و اظهار داشت: طی یکسال گذشته و در راستای اصلاح و توسعه مراتع ،۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان ری زیر پوشش اقدامات احیایی شامل بوته کاری با گونه‌های آتریپلکس و قره داغ همراه با آبیاری و مراقبت و نگهداری قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری ادامه داد: به منظور جلوگیری از پیشروی بیابان، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن‌های روان، طرح بیابان زدایی برای ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان تهیه شده است که پس از تصویب این طرح در کمیته فنی و تخصیص اعتبارات لازم، این طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد.

نصرتی بر اجرای طرح‌های بیابان زدایی تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه وسعت زیادی از اراضی ملی شهرستان ری جزو اراضی بیابانی است، اجرای طرح‌های بیابان زدایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و چنانچه اقدامات بیابان زدایی در این مناطق انجام نشود، تولید گرد و غبار و آثار خسارت بار آن می‌تواند به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنین این مناطق و همچنین شهر تهران مطرح شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه