مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح محسنین کمیته امداد در شهرستان ری غیرحضوری اجرا می‌شود

رییس کمیته امداد شهرستان ری گفت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا خیران نیک‌اندیش می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۹۸۳۰۰۰۷۲۲۹۹ حمایت از یک یا چند فرزند معنوی (طرح محسنین) را عهده‌دار شوند.

ابراهیم ذوالفقاریان با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان اجرا می شود، اظهارداشت: در این طرح حامیان نیک اندیش حمایت از ایتام و فرزندان محسنینی که سرپرستان آنان بیمار صعب العلاج یا از کارافتاده هستند، حمایت می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ حامی از یکهزار و ۲۳۷ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد در این شهرستان حمایت و ماهانه کمک های خود را به آنها اهدا می‌کنند.

ذوالفقاریان بیان کرد: از این تعداد ۴۶۰ فرزند یتیم و ۷۷۵ فرزند محسنین هستند که مورد حمایت حامیان قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: طی سال گذشته ۵۱۴ حامی جدید تعداد۵۸۶ فرزند محسنین وایتام را تحت پوشش قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۸ سبد کالا به ارزش یک میلیارد و۲۱۸ میلیون ریال در میان ایتام توزیع شده است  ادامه داد: طی سال گذشته این حامیان خیر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، بیش از ۴ میلیارد و۸۲۲ میلیون ریال به ایتام نیازمند و فرزندان محسنین این شهرستان کمک کرده اند.

ذوالفقاریان خاطرنشان کرد: متوسط بهره مندی ایتام و فرزندان محسنین از این کمک ها در ماه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که در صدد افزایش آن هستیم تا زمینه کاهش مشکلات این افراد را فراهم کنیم.

رییس کمیته امداد ری افزود: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد ری مشارکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) با شناسه واریز مخصوص واریز می‌کند.

ذوالفقاریان عنوان کرد: هر کودک یتیم در شهرستان ری سه یا چهارحامی دارد اما کودکان در طرح محسنین به‌دلیل تعداد کم حامیان به نسبت ایتام، نیازمند مساعدت بیشتر خیران هستند.

این مسئول یاد آور شد: طرح محسنین کودکان نیازمندی که پدرشان زندانی، متواری، جدا شده از همسر و یا معتاد است را تحت حمایت قرار می‌دهد.

بیش از ۶ هزار و ۵۰ نفر در قالب سه هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ری هستند که ۲ هزار و ۵۰ نفر از این تعداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه