مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افزایش راندمان تولید مهمترین راهبرد جهاد کشاورزی شهرستان ری است

رئیس اداره کشاورزی شهرستان ری تاکید کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و بهره وری از منابع موجود از جمله آب و خاک طی سال “جهش تولید” مهمترین سیاست و راهبرد این اداره است.

محمد عباسی  اظهار داشت: اداره جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات در جهت تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی که زنجیره تولید را تکمیل می کند و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و صدور مجوز گلخانه به دنبال افزایش راندمان تولید و استفاده بهینه از منابع آب و خاک است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری به کشت گندم و هفت هزار و ۸۰۰ هکتار نیز به کشت جو اختصاص دارد، عنوان کرد: پایش روزانه اراضی غلات در جهت پایش و مبارزه با آفات، علف های هرز و سن گندم از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی طی سال جاری است.

عباسی اضافه کرد: هم اکنون شبکه مراقبت و پایش اراضی غلات شهرستان ری با ۲۵ کارشناس مجرب وظیفه پایش اراضی کشاورزی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به بارندگی های بهار و زمستان ماه های اخیر، اضافه کرد: امسال که به لطف بارندگی های اخیر سال آبی خوبی در شهرستان ری وجود دارد باید با توزیع به موقع نهادهای کشاورزی و مدیریت مزرعه توسط کشاورزان از این نعمت الهی به بهترین وجه در جهت جهش تولید در محصولات کشاورزی استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری ایجاد گلخانه را یکی از بهترین روش ها برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک و همچنین افزایش میزان تولید دانست و افزود: یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی طی سال جاری که رهبر معظم انقلاب آن را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند احداث ۵۰ هکتار گلخانه در سطح شهرستان ری است.

عباسی یادآور شد: نزدیکی بازار مصرف تهران و خاک حاصلخیز اراضی کشاورزی شهرستان ری به همراه نیروی انسانی متخصص زمینه توسعه گلخانه را در این شهرستان محیا کرده است.

وی در پایان با اشاره به محدودیت منابع آب در کشور و بخصوص جنوب تهران، تاکید کرد: اجرای طرح های آبیاری تحت فشار از مهمترین راهکارهایی است که باید در شهرستان ری به جد دنبال شود، جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض به دنبال توسعه طرح های آبیاری تحت فشار است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

شهرستان ری رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ را در استان تهران دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه