مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اراده‌ای برای جلوگیری از تخلیه پسماند در حاشیه شهر ری وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، با بیان اینکه اراده‌ای برای جلوگیری از تخلیه پسماند در حاشیه شهر ری وجود ندارد، گفت: تخلیه پسماند در حاشیه جاده‌های شهرستان ری از جمله معضلات این شهرستان است که برای جلوگیری از آن باید گشت‌های مشترک تقویت شوند و جرائم قضایی برای متخلفان در نظر گرفته شود.

حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در چهل و نهمین جلسه شورای شهرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و تبعات ناشی از آن در سطح جامعه اظهار کرد: تخلیه انواع پسماند در حاشیه شهرها و روستاها یکی از معضلات اساسی شهرستان ری است که حفاظت محیط زیست باید با اختصاص گشت‌های مشترک این امور را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه اراده‌ای از سوی مسؤولان ذی‌ربط برای پیشگیری از تخلیه پسماند در حریم جاده‌های شهرستان ری وجود ندارد، تأکید کرد:در این راستا می‌توان در قالب گشت‌های مشترک جرائمی با احکام قضایی برای کنترل اوضاع درنظر گرفته شود چرا که با جریمه برای رانندگان متخلف دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه یادآور شد: در سال‌های گذشته صحنه‌های سیل و تخریب ناشی از بلایای طبیعی طراوت بهار را دگرگون می‌کرد اما این بار شیوع یک ویروس منحوس باعث درگیری جهان بشریت شد.

خلیل آبادی افزود: آداب سوگواری بخش مهمی از داغ عزیزان را کاهش می‌دهد اما این روزها امکان برگزاری مراسمات به منظور ابراز همدردی وجود ندارد، اما می‌توان از طرق دیگر از جمله بهره‌گیری از امکانات موجود در فضای مجازی اقدام به ابراز همدردی کرد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه بیکاری فزاینده و‌ فقر افراد فرودست و کارگران روز مزد نیز معضلاتی است که جز با مشارکت مردم و نهادها قابل رفع نیست، ادامه داد: امروز بزرگترین وظیفه ما در شرایط کرونا به فکر دیگران بودن است و همگی ما باید تلاش کنیم هزینه‌ها را کاهش داده و با کمک خیران به کمک کسانی برویم که کسب و کار آن‌ها دچار مشکل شده است.

خلیل آبادی با اشاره به اقدامات ارزنده صورت گرفته در بخش‌ها و روستاهای شهرستان ری تصریح کرد: در ابتدای درگیری جامعه با این ویروس منحوس تنها به پیشگیری و جلوگیری از انتشار این ویروس مدنظر بود و در ادامه باید به حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از این بیماری پرداخته می‌شد.

وی اظهار کرد: در بخش خاوران به دلیل نزدیکی به شهرستان پاکدشت که وضعیت قرمز داشت و مشاهده چندین موارد ابتلا در همان روزهای ابتدایی اقدامات پیشگیرانه از سوی مدیریت شهری با حکم قضایی اجرایی شد و در این راستا فعالیت اتوبوسرانی را تعطیل کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه در بخش کهریزک به واسطه وجود آسایشگاه سالمندان تمهیدات پیشگیرانه با تست شهروندان شاغل در آسایشگاه هنگام خروج از مرکز عملیاتی شد، افزود: شستشوی خیابان با آب و صابون و تجهیز نقاهتگاه در باقرشهر، توزیع روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط گروه‌های جهادی در روستاهای بخش مرکزی و توزیع روزانه یکصد سبد کالا برای خانواده‌های آسیب‌پذیر و تولید روزانه ۲هزار ماسک در بخش قلعه نو از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام کرونایی است.

خلیل آبادی در پایان خاطرنشان کرد: غربالگری سنجش سلامت شهروندان، برپایی ایستگاه سلامت در سطح شهر، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و تولید ماسک در کارگاه‌های جهادی از اقدامات مشترک همه بخش‌های شهرستان در این مدت بوده و تا نابودی کامل ویروس کرونا این اقدامات ادامه دارد.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه