مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بخش کهریزک از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط عادی قرار دارد

بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تمامی مناطق این بخش بخصوص آسایشگاه کهریزک به صورت مستمر گندزدایی و ضدعفونی شده است، گفت: شرایط عمومی شیوع ویروس کرونا در این بخش مانند سایر نقاط استان تهران عادی است.

مهدی مجیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش کهریزک با اشاره به سکونت  شمار زیادی از کارکنان بهشت زهرا (س) در بخش کهریزک و وجود پسماندهای بیمارستانی و عفونی استان تهران در آرادکوه این بخش  ولی با تمهیدات اندیشیده شده در حال حاضر از نظر آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در شرایط عادی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آسایشگاه کهریزک در اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور و استان تهران جزو مناطق بحرانی شهرستان ری بود، افزود: هم اکنون با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی کشور و استان تهران و همچنین استانداری تهران شیوع ویروس در این آسایشگاه کاملا کنترل شده است.

مجیدی ادامه داد: بخش قرنطینه با ظرفیت ۵۰ تخت خواب برای بانوان و آقایان در آسایشگاه کهریزک ایجاد شده است و نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان تهران و ایران نیز به صورت ۲۴ ساعته در این آسایشگاه استقرار یافته است.

بخشدار کهریزک در ادامه با بیان اینکه تمامی پسماندهای عفونی و بیمارستانی از جمله ماسک، دستکش و سایر لوازم استفاده شده پزشکی طی ۲۴ ساعت به آرادکوه کهریزک منتقل می شود، اضافه کرد: تمامی این پسماندهای با رعایت نکات بهداشتی در این مکان دفن می شوند.

مجیدی یادآور شد: استان تهران باید عوارض مشکلات زیست محیطی را که به بخش کهریزک تحمیل می کند را با مردم این بخش پرداخت کند.

بخش زیادی از کارکنان بهشت زهرا (س )  در کهریزک ساکن هستند

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بخش اعظم کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) و سایت دفن زباله آرادکوه در شهرها و روستاهای کهریزک زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم در خصوص رفت و آمد این افراد در سطح شهر و کمترین میزان شیوع ویروس کرونا از روزهای آغازین اپیدمی این ویروس منحوس در بخش کهریزک انجام شد.

مجیدی یادآور شد: براساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان بهشت زهرا(س) تمامی رانندگان حامل اموات جهت جلوگیری از تردد این خودروها در سطح شهر و محل زندگیشان با سرویس به محل کار خود رفت و آمد می کنند و خودروها نیز روزانه و پس از هر سرویس گندزدایی و ضدعفونی می شوند.

بخشدار کهریزک در پایان به سخنان یکی از اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش در صحن علنی شورا در خصوص بحرانی بودن وضع این بخش از لحاظ شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: منظور این نماینده( حسن خلیل آبادی) تحمیل مشکلات تهران به این بخش بدون پرداخت عوارض بود که بسیاری از رسانه سو برداشت از سخنان داشته اند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری و دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است، این بخش از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

ساکنان بخش کهریزک به دلیل قرار گیری در کنار آراد کوه که از ۵۶ سال قبل محل دفن زباله‌های کلان شهر تهران است و بهشت زهرا(س) با مشکلات فراوانی مانند بوی نامطبوع، تبدیل اراضی کشاورزی به محل تفکیک زباله، آلودگی آب منابع زیر زمینی، رها سازی سگ‌های ولگرد و مشکلات ترافیکی درگیر هستند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۱هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۴۷۴ نفر رسیده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه