مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴ طرح حمایت از اصناف به فرمانداری ری ارائه شد

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری گفت: برای حمایت از اصناف آسیب دیده در شرایط به وجود آمده،۴ طرح حمایتی از این اقشار به فرمانداری شهرستان ری ارائه شد.

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری  اظهار کرد: وضعیت ناشی از پدیده کرونا بازار کسب‌وکار و فعالیت‌های اصناف را دچار رکود و کسادی شدید کرده و اصناف برای عبور از این شرایط تحمیلی نیاز به حمایت‌های ویژه دولت دارند.

وی با بیان اینکه تعطیلی واحد های صنفی موجب می شود کارفرما توان پرداخت حق بیمه را نداشته باشد و در پی آن تصمیم به اخراج کارگران خواهد گرفت، افزود: در شرایط سخت کرونایی برای اصناف و به منظور کاهش بیکاری در جامعه معافیت های بیمه ای و بخشودگی سهم کارفرما ها می تواند تاثیر بسزایی در حفظ اشتغال و کسب رضایت اصناف شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری تصریح کرد: وقتی واحد های صنفی تعطیل باشند، بر اساس قانون ارزش افزوده برای آنها محاسبه نخواهند شد لذا اداره امور مالیاتی می تواند برای ایجاد دلگرمی به واحد های صنفی این مقوله را مطرح نمایند.

ستاره با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مردم در پی تعطیلی واحدهای خدماتی گفت: ادارات آب ، برق، گاز و تلفن می توانند واحد های صنفی که در مدت معین مطرح شده از سوی ستاد کرونا تعطیل بودند را از پرداخت آبونمان معاف کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری بیان کرد: واحد های صنفی بنا بر تعطیلات و رکود بازار خسارات فراوانی متوجه شدند لذا می توان با همکاری سایر دستگاه ها در راستای کاهش آسیب ها واحد های صنفی را جهت دریافت وام های کم بهره به بانک ها معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ اتحادیه و ۳۵هزار واحد صنفی در شهرستان ری فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی اصناف و رکودی بازار، ۴ طرح حمایت از اصناف از جمله معافیت بیمه ای، مالیاتی و آبونمان آب و برق و پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی برای این اقشار زیان دیده از اتاق اصناف شهرستان ری به فرمانداری ویژه شهرستان ارائه شده و امیدواریم طی روزهای آینده موافقت با این طرح اعلام شود.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه