مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشارکت بیش از ۲۰۰بسیجی ناحیه حضرت روح الله(ره) در مبارزه با کرونا

فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) گفت: غربالگری الکترونیکی با هدف سنجش سلامت در بخش‌های کهریزک، فشافویه و قلعه‌نو توسط ۲۰۰ نفر نیروی انسانی از شنبه نهم فروردین آغاز شده و تاکنون اطلاعات بیش از ۶۰ درصد خانوارها در سامانه سیب سلامت ثبت شده است.

سرهنگ اصغر آرزومندی فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) باقرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری کرونا که با هدف سنجش سلامت شهروندان انجام می‌شود، تأمین نیروی انسانی داوطلب برای ارتباط با خانوارها در بخش‌های کهریزک، فشافویه و قلعه نو از سوی سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) تأمین شده است.

وی با تأکید بر لزوم ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه سیب سلامت افزود: غربالگری الکترونیکی در این بخش‌ها توسط ۲۰۰ نفر نیروی انسانی از شنبه نهم فروردین آغاز شده و تاکنون اطلاعات بیش از ۶۰ درصد خانوارها در این سامانه ثبت شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت روح الله(ره) گفت: غربالگری خانوارها از طریق سامانه ۴۰۳۰ در برخی روستاها پایان یافته و در سایر شهرها و روستاها نیز تا دو روز آینده تمام می‌شود.

ضدعفونی روزانه معابر توسط یک‌هزار بسیجی

سرهنگ آرزومندی در ادامه به فعالیت ضدعفونی معابر توسط بسیجیان اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا تمام حوزه‌های مقاومت بسیج ناحیه باقرشهر با تشکیل قرارگاه پدافندزیستی، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را آغاز کردند و این فعالیت‌ها تا نابودی کامل این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ترکیب مواد ضدعفونی با نظارت تخصصی کارشناسان شبکه بهداشت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مناطق پرتردد روزی دوبار و سایر مناطق روزی یکبار توسط بیش از یک‌هزار بسیجی در قالب گروه‌های جهادی سلامت اقدام به گندزدایی در سطح معابر می‌کنند.

فرمانده ناحیه حضرت روح الله(ره) یادآور شد: هر حوزه مقاومت با ۱۵ تیم سلامت روزانه اقدام به ضدعفونی مجتمع‌های مسکونی، بانک‌ها، کلانتری‌ها و سایر ادارات فعال در تمام شهرها و روستاهای بخش‌های کهریزک، فشافویه و قلعه نو می‌کنند.

سرهنگ آرزومندی بیان کرد: گروه جهادی سلامت ناحیه باقرشهر همه روزه آسایشگاه خیریه کهریزک را به طور مداوم گندزدایی و ضدعفونی می‌کنند همچنین ماسک نیز در اختیار عوامل این مرکز قرار می‌دهیم.

توزیع روزانه ۶۰۰ بسته بهداشتی بین خانوارهای کم‌برخوردار

وی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی تصریح کرد: ۱۰ حوزه و ۱۶۰ پایگاه مقاومت بسیج در سطح ناحیه حضرت روح الله(ره) روزانه ۶۰۰بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی، صابون و ماسک تهیه و به صورت رایگان با اولویت خانواده‌های کم برخوردار توزیع می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره)  با بیان اینکه تاکنون ۳۵هزار ماسک توسط گردان امام علی(ع) تولید شده است، ابراز داشت: ماسک‌ها توسط بسیجیان در کارگاه‌های جهادی تولید و همراه با بسته‌های بهداشتی توزیع می‌شود.

سرهنگ آرزومندی با اشاره به اینکه توزیع بسته‌های بهداشتی از روزهای نخست شیوع کرونا آغاز شده است، تأکید کرد: طی یک ماه اخیر بیش از ۳ هزار بسته معیشتی در دو مرحله تهیه و بین خانواده‌های مستضعف همچنین کسانی که مشاغل آن‌ها به دلیل شیوع کرونا دچار زیان شده توزیع کردیم و برای ماه مبارک رمضان نیز همین تعداد بسته معیشتی تهیه و توزیع خواهیم کرد.

 

کشف مقادیر زیادی اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا

وی با اشاره به کشفیات کالا و لوازم بهداشتی در اسفندماه سال ۹۸ گفت: پس از شیوع ویروس کرونا عده‌ای افراد سودجو اقدام به احتکار کالاهای مورد نیاز مردم برای پیشگیری از کووید۱۹ کرده بودند که در بازرسی‌های به عمل آمده مقادیر زیادی اقلام بهداشتی از انبارهای سطح شهرستان ری کشف و ضبط شد.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با بیان اینکه ۱۲۴هزار لیتر الکل تقلبی با همکاری وزارت اطلاعات کشف شد، ادامه داد: ۱۳۰ میلیون دستکش در سه مرحله با مشارکت سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از انبارهای شهرستان ری کشف و تحویل شبکه بهداشت داده شد.

سرهنگ آرزومندی تصریح کرد: ۳میلیون دستکش لاتکس، یک میلیون و ۳۰۰ هزار پایپ قلیان، ۱۸هزار لیتر متانول و ۱۰۰هزار ماسک طبی نیز توسط سربازان گمنام ناحیه باقرشهر کشف شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کادر درمانی بیمارستان‌ها، بیماران کرونایی همچنین عموم مردم به این کالاها، تمام اقلام کشف شده تحویل وزارت بهداشت شده است تا با اولویت نیازمندی‌ها توزیع شود.

 

منبع خبرگزاری فارس
از طريق دفتر شهرری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه