مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کتاب « گربه سرخ، گربه سیاه» منتشر شد

کتاب « گربه سرخ، گربه سیاه» مشتمل بر داستان هایی از نویسندگان جهان با گردآوری و ترجمه اسدالله امرایی از سوی انتشارات گویا چاپ شده است.

کتاب «گربه سرخ، گربه سیاه» که شامل داستان هایی از نویسندگان بزرگ جهان است با گردآوری و ترجمه «اسدالله امرایی» به تازگی از سوی انتشارات گویا چاپ و روانه بازار کتاب شده است. امرایی متولد 1339 در شهر ری، نویسنده  مترجم است که نخستین کتاب خود با عنوان «خوش خنده و داستان های دیگر» را در سال  ۱۳۶۸ منتشر کرد. این کتاب برای کسانی که علاقمند به داستان های کوتاه به خصوص با موضوع حیوان و انسان هستند، جذاب و خواندنی خواهد بود.

 

در قسمتی از داستان «خرس ها در سکوت درخشان» اثر اسپنسر هولست، نویسنده و مترجم آمریکایی در کتاب« گربه سرخ، گربه سیاه» می خوانیم: توی جزیره یوزپلنگی پرید روی سر تردست سیرک و بعد از آن خدمت مربی حیوانات رسید و او را لت و پار کرد. مردم هراسان و سراسیمه همه چیز را به هم ریختند . در آشفته بازار و شلوغی، خرسها راه خود را گرفتند و رفتند. بدون مربی و مراقب توی بیابان سرد و بی علف و بادخیز جزایر مجاور قطب جنوب آواره شدند. کاملا به دور از مردم در جزیره ای غیر مسکون و دور افتاده و در هوایی مطلوب افتادند و یکی دو نسل بعد تمام جزیره را گرفتند.

 

در پشت جلد کتاب  «گربه سرخ، گربه سیاه» نوشته شده است: حیوان ها همواره در زندگی انسان نقش داشته اند چه در وجه معیشتی و چه روزگاری که دغدغه های زندگی مدرن او را از نوع خودش به عالم حیوانات سوق داد. در اخبار و فیلم ها و گزارش ها گاه از رفتارهای غریب عده ای که به حیوانات علاقه دارند می شنویم. جهان داستان هم فارغ از این ماجرا نیست. روزگاری که انسان خارج از عالم معیشت و تغذیه به حیواناتی مثل سگ روی آورد روزگار دوری نیست. نویسندگانی مثل جک لندن در داستان های خود از سگ یاد کرده اند و شاهکار جاویدان او سپیددندان در تاریخ ادبیات ماندگار شده است. البته به قول ریموند کارور این روزها دیگر از آن داستان ها نمی نویسند. نویسندگان در سراسر جهان با ذوقی که داشته اند، عالم حیوانات را بی بهره نگذاشته اند. نویسندگان بزرگ و نام آوران عرصه ی داستان در ادبیات مغرب زمین و مشرق زمین طبع خود را در این حوزه آزموده اند. کافی است به نام بزرگانی مثل یاسوناری کاواباتا، ریموند کارور، اورسولاهگی، جان استاین بک، گی دوموپاسان و کافکا اشاره کنم. حالا هم هر روز شاهد ورود نام های تازه به این عرصه هستیم. بی تردید طبقه بندی داستان هایی از این قبیل بیشتر ذوقی ست که دست کم در ترجمه به نظرم برای نخستین بار صورت می گیرد.

 

عناوین کتاب « گربه سرخ، گربه سیاه» عبارتند از: خروس، شیر، فیل،کبوتر، سگ،طوطی، قرقاول،گربه سرخ، بولداگ، جیرجیرک،گرگ سفید، سگ رییس،سگ بی فایده، گربه سیاه، طوطی های دم دراز،گربه های تاره، اسب، خرس ها در سکوت درخشان، ملخ و جیرجیرک، گوساله، ماهی حلو،مار، پلنگ . ماهی.

 

گفتنی است، کتاب « گربه سرخ، گربه سیاه» در بردارنده داستان هایی از نویسندگان بزرگ جهان با گردآوری و ترجمه اسدالله امرایی مشتمل بر 185 صفحه در شمارگان 300 نسخه با فیمت 30000 تومان از سوی انتشارات گویا چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه