مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یک استاد حوزه و دانشگاه:دعای «حرز» منسوب به حضرت جواد(ع) برای مقابله با بلایا راهگشا است

آیت الله “حسن کمالی” با بیان اینکه ادعیه زیادی برای مقابله با بلایای طبیعی وارد شده است، اظهار کرد: حرز منسوب به حضرت امام جواد (ع) بارها در عمل، اثر خود را نشان داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردم در شرایط فعلی کشور که استرس وارد ذهن و جان افراد شده، قرائت قرآن را فراموش نکنند.
وی در ادامه درباره طرح سخنی از سوی یکی از روحانیون اهل سنت درباره موضوع توسل به اهل بیت (ع) اضافه کرد: توسل به اولیای الهی، ریشه قرآنی دارد و این حقیقت، بهترین پاسخ به سخن این روحانی است.
کمالی ادامه داد: بسته شدن موقت در حرم های بزرگان دین در کشورمان، نشان دهنده احترامی است که مکتب اسلام برای دین و دانشمندان قائل است.
وی گفت: اگر هر یک از اهل بیت (ع) در زمانی که کرونا جان انسان ها را تهدید می کند، دستوری به ما می دادند، مطمئنا توجه به توصیه های پزشکی بود. البته هیچ کس این حقیقت را به معنای نادیده گرفتن نقش معنویت در مقابله با بلایا نمی داند و نباید بداند.
وی افزود: دانشمندان حوزه روان شناسی بارها بر اثرگذاری نقش دین و معنویت در کاهش استرس های فردی و اجتماعی تاکید کردند، هرچند طبق ضرب المثل معروف “فردی را که خواب است می توان بیدار کرد ولی فردی که خود را به خواب زده نمی شود، بیدار کرد.”
این پژوهشگر حوزه روان شناسی در ادامه، رعایت دستورات پزشکی را همچون عمل به دستورا دین دانست و اظهار کرد: همانطور که آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع عظام تقلید فرمودند، علم دینی و غیر دینی نداریم لذا بسته شدن موقت در حرم امام رضا (ع) و آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) به معنای نادیده گرفتن توصیه های قرآن و ائمه اطهار (ع) نیست.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه