مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پایش بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی شهرری

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با تاکید بر اینکه پس از شیوع ویروس کرونا پسماندهای بیمارستانی باید در مبدا بی خطر سازی شود، گفت: فرآیند بی خطرسازی این پسماندهابه صورت مستمر توسط بازرسان محیط زیست پایش می‌شود.

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا پسماندهای بیمارستانی به ٢ دسته عادی و عفونی تقسیم می شد که مراکز درمانی موظف بودند پسماندهای عفونی را فقط بی خطرسازی کنند.

وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا تمامی پسماندهای مراکز درمانی جزو پسماندهای عفونی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: تمامی مراکز درمانی موظف هستند توسط دستگاه اتوکلاب پسماندهایشان را در مرحله اول بی خطرسازی و سپس به مراکز دفن ارسال کنند.

عبادتی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ها مراکز تفکیک زباله و بخصوص آراد کوه در این ایام که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده فقط باید پسماندها را با رعایت نکات بهداشتی دفن کنند و هرگونه تولید کمپوست و تفکیک زباله ممنوع می باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه محلی به عنوان “سلول دفن بهداشتی” برای پسماندهای عفونی و بیمارستان در آرادکوه ایجاد شده است، گفت: این پسماندها برای جلوگیری از هرگونه شیوع ویروس‌ و میکروب‌های مختلف در محیط زیست با رعایت کامل اصول بهداشتی دفن می‌شود.

وی یادآور شد: پسماندهای بیمارستانی با کامیون‌های مخصوص تا آراد کوه حمل و سپس با رعایت نکات بهداشتی و آهک پاشی در محل مناسبی دفن می شود.

عبادتی افزود: اکثر بیمارستان‌های استان تهران مجهز به سیستم‌های اتوکلاب(بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی) هستند تا زباله های وارد شده در سایت آراد کوه از لحاظ مشکلات بهداشتی و زیست محیطی بی خطر شده باشند.

وی با اشاره به اینکه قبل از شیوع  ویروس کرونا روزانه در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن انواع پسماند بیمارستانی وارد سایت آراد کوه می شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون آمار دقیقی از میزان پسماندهای وارد شده به این سایت گزارش نشده است ولی اصول رعایت اصول بهداشتی دفن بیش از گذشته رعایت می شود.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر شنبه به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید که از این میان ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته اند و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه