مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری همایش یاریگر درمان در بهزیستی شهرستان ری

همایش یاریگران درمان سمن های استان تهران در شهرستان ری با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برگزار شد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری، با اشاره به پیچیدگی های بحث اعتیاد، اظهار داشت: این بلای خانمانسوز، انرژی های مثبت زیادی را از جامعه می گیرد، که برای کاهش آثار منفی آن باید تلاش کنیم با مطالعه و پژوهش و نیز بررسی عوامل اعتیاد در محیط کار یا خانواده، نسبت به تغییر رفتارهای اجتماعی داخلی و خارجی، خود را با جامعه همگام سازیم و مشکلات را به صورت ریشه ای حل کنیم.

علی نعمتی مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری در همایش یاریگران درمان، اظهار داشت: با برنامه ریزی و انجام مطالعات و بررسی علل گرایش افراد به اعتیاد در محل کار و یا زندگی فرد، می توان راهکارهایی مناسب برای بهبود و پویایی فرد پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع اعتیاد یک مقوله چند وجهی است، خاطرنشان کرد: به دلیل پیچیدگی های این موضوع، درمان فرد معتاد نیاز به تلاش و همکاری گروهی متخصصان دارد. وی افزود: برای حل این معضل در کشور، در دوره های مختلف فراز و نشیب های زیادی طی شده است.

نعمتی در ادامه با اشاره به فعالیت های سازمان بهزیستی در زمینه درمان اعتیاد، از گذشته تاکنون، تصریح کرد: در مواقعی که جامعه به مانعی برخورد می کند و کسی توان مقابله با این معضل اجتماعی را نداشته است، بهزیستی متناسب با وظایف تعیین شده ی خود وارد صحنه شده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به گستردگی و تولید جدید ترین انواع مواد مخدر، اظهار داشت: برای مقابله با این معضل اجتماعی نیز راه حل هایی متناسب با آن نیاز است. نعمتی افزود : در بحث مبارزه با اعتیاد تلاش های زیادی انجام شده و با نگاه پیشگیرانه و طرح های جامعه محور، برنامه های متعددی در بهزیستی انجام شده و به رسالت قانونی، رسمی و اخلاقی خود عمل کرده ایم.

وی بیان کرد: ایجاد مراکز متعدد و جذب نیروهای متخصص برای ارائه خدمات افتخار نیست، بلکه در خصوص پیشگیری از این پدیده پیچیده که انرژی های مثبت زیادی از جامعه می گیرد، باید متناسب با موضوع، با مطالعه و پژوهش در تغییر رفتارهای اجتماعی داخلی و خارجی خود را با جامعه همگام سازیم.

نعمتی با تاکید بر اینکه بهزیستی به تنهایی متولی رفع صفر تا صد معضل اعتیاد نیست، خاطرنشان کرد : پیشگیری خط مقدم اقدامات ما است و خانواده در کنار سازمان های دولتی می تواند کمک بسزایی در این راستا باشد.

نعمتی بر تعامل و هم افزایی بیشتر ادارات در بازپروری تاکید کرد و افزود: با تقویت دو عامل یاد شده، بهزیستی می تواند به نقطه مطلوب اهداف خود دست یابد چون فرد بعد از بازپروری با مشکلاتی همچون نبود سرپناه، پستی و بلندی ها در ایجاد ارتباط و نبود شغل مناسب روبرو می شود که اگر این مشکلات با همراهی ادارات حل و فصل شود، فرد بهبود یافته در جامعه سامان می یابد و دوباره به این معضل رو نمی آورد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری در خاتمه تصریح کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد در مهد کودک ها از جمله برنامه های بهزیستی است تا این معضل با آگاه سازی از سنین پایین، همراه با طرح های مدون و پویا و نگاه دقیق عملی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد سازمان بهزیستی، توانبخشی را یکی از وظایف بهزیستی برشمرد که با تمرکز بر بازتوانی معلولان، موجب افزایش کیفیت زندگی فرد می شود و سالمندان نیز ازاین مقوله مستثنی نیستند.

نعمتی، همچنین رسیدگی به وضعیت بیماران روانی مزمن را یک موضوع بهداشتی و درمانی دانست، که بر عهده بهزیستی است .

همایش یاریگران درمان سمن های استان تهران در شهرستان ری با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برگزار شد. در پایان این مراسم از بهبود یافتگان موفق تقدیر بعمل آمد.

منبع خبرگزاری بسیج
از طريق روابط عمومی بهزیستی شهرری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه