مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افزایش دوبرابری تولید ماهی های سردآبی در ری

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در گفتگو با خبرنگاران افزود: تولید ماهی سردآبی طی سال گذشته در حدود ۴۰ تن بود که امسال با احداث پنج استخر پرورش ماهی شاهد افزایش ۲ برابری تولید ماهی سردآبی در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه روستاهای جهان آباد و کریم آباد از بخش کهریزک و روستاهای زیوان از بخش حسن آباد و مقیم آباد از بخش قلعه نو محل تولید ماهی‌های سردآبی در شهرستان ری هستند، افزود: این شهرستان در حال حاضر هشت واحد تولید ماهی سردآبی دارد که در آنها علاوه بر ماهی قزل آلا، گونه‌های خاویاری از نوع ازون برون، فیل و سیبری پرورش می یابند.

عباسی ادامه داد: پرورش ماهی‌ در شهرستان ری به دلیل قرار گیری در کنار بازار مصرف بزرگ تهران منافع خوبی برای کشاورزان دارد که باید بیش از این در این صنعت سرمایه گذاری شود.

۱۱۰ تن ماهی گرمابی در شهرستان ری تولید شد

وی در ادامه به تولید ماهی‌های گرمابی در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱۰ تن ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، سرگنده و فیتوفاگ در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

عباسی ادامه داد: این میزان تولید ماهی گرمابی در ۶۵ هکتار از استخرهای پرورش ماهی و دریاچه مصنوعی عشق آباد بخش قلعه نو تولید شده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی‌های گرمابی به ۲ صورت پرواری و بچه ماهی در شهرستان ری انجام می‌شود، افزود: در روش پرواری بچه‌ ماهی به صورت ۵۰ گرمی وارد استخر می‌شوند و با وزن یک تا ۲ کیلوگرم خارج و روانه بازار مصرف می‌شوند.

عباسی ادامه داد: در روش پرورشی نیز تولیدکنندگان بچه ماهی‌های ۶ گرمی را در استخرهایشان رها سازی و با وزن ۵۰ گرم به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه تولید ماهی گرمابی فقط در بخش قلعه نو شهرستان ری صورت می‌گیرد، ابراز کرد: بخش قلعه نو به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های جنوب پایتخت و داشتن آب مناسب برای پرورش ماهی به یکی از قطب‌های عمده تولید ماهی در استان تهران تبدیل شده است.

یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در شهرستان ری تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در بخش دیگر سخنان خود به تولید ماهی‌های زینتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان ری تولید شده است.

عباسی ادامه داد: ماهی‌های زینتی تولید شده علاوه بر بازارهای داخلی جنبه صادراتی نیز دارد به طوری که امسال بخش عمده تولید این نوع ماهی از شهرستان ری به کشور عراق صادر شده است.

عباسی یادآور شد: اداره جهاد کشاورزی ری برای مشارکت هر چه بیشتر کشاورزان به تولید انواع ماهی سردآبی و گرمابی، تسهیلات خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته است و حمایت از تولیدکنندگان آبزیان دریایی از راهبردهای جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

[box]  شهرستان ری دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ و رتبه سوم تولید ماهی را در استان تهران دارد.[/box]

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه