مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
امام جمعه شهرری

آموزه‌های انقلاب باید به نسل‌های بعدی منتقل شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلی بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد با بیان اینکه در آستانه ایام فاطمیه دوم قرار داریم، اظهار کرد: شیعیان مدیون حضرت زهرا(س) هستند زیرا این بانوی ولایت‌مدار با خون حضرت محسن ولایت را تضمین کرد.

وی با بیان اینکه فاطمه(س) غایت خلقت است، افزود: نه تنها در ایام فاطمیه بلکه در طول سال بایستی مجالس باشکوهی برای دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) برگزار کنیم و روضه های خانگی را که برکات زیادی دارد رونق دهیم.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه چند دهه بااهمیت داریم، تصریح کرد: دهه کرامت که از روز ولادت حضرت معصومه(س) تا روز ولادت امام رضا(ع) است، دهه بصیرت که از نهم دی تا نوزدهم دی ماه است و دهه فجر که از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه است و این روزها ایام‌الله هستند.

شاهچراغی با بیان اینکه بهمن برای ما ماه پرخاطره‌ای است، گفت: حوادث عظیمی در ماه بهمن رخ داده که باید یاد آنها را زنده نگه داریم و نگذاریم کمرنگ شوند.

وی با تاکید بر اینکه آموزه های انقلاب باید به نسل های بعدی منتقل شود، افزود: والدین باید خاطرات انقلاب را به کودکان و جوانان بازگو کنند و همچنین آموزش و پرورش و آموزش عالی در کتاب‌های درسی درج کنند که رژیم پهلوی در ۵۷سال چه بر سر مردم آورد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه در زمان پهلوی فساد به صورت علنی بود، ادامه داد: همه حکومت های دوران شاهنشاهی، وابسته به آمریکا و انگلیس بود و لذا انقلاب اسلامی را که هدیه الهی است باید حفظ کنیم.

شاهچراغی با اشاره به نماز جمعه هفته گذشته تهران که به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد، اظهار کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نماز جمعه هفته گذشته تهران شرکت کردند که از بی نظیرترین نمازها بود و همه مردم هدفمند آمده بودند تا با نظام جمهوری اسلامی بیعت مجدد کنند.

وی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در این نماز تصریح کرد: حضرت آقا در کنار مطالب تندی که نسبت به آمریکا و اروپا بیان کردند، پیامی نیز برای مسئولان داخلی داشتند و فرمودند امیدتان را از آمریکا و اروپا قطع و به جوانان و ظرفیت‌های داخلی توجه کنید.

امام جمعه شهرری در پایان تاکید کرد: در انتخابات پیش رو بایستی فردی را انتخاب کنیم که مومن، انقلابی، ساده زیست و دشمن آمریکا باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.