مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سختی آب آشامیدنی حسن آباد فشافویه ۶ برابر حد مجاز است

علیرضا زندی  اظهار داشت: اکثر ساکنان حسن آباد فشافویه یا در خانه خود دستگاه تصفیه آب دارند و یا آب تصفیه خریداری می کنند که با توجه به وضعیت مالی افراد این بخش هزینه قابل توجهی است.

وی ادامه داد: آب شرب حسن آباد بر اساس نظر شبکه بهداشت این بخش عاری از هرگونه آلودگی است ولی سختی آن باعث مشکلات کلیوی، شوره سر و از بین رفتن زود هنگام شیرآلات و کولرهای آبی ساکنان منطقه می شود.

زندی با اشاره به اینکه هم اکنون آب شرب حسن آباد فشافویه از منابع زیر زمینی تامین می شود، افزود: اگر مسئولان از سدهای ماملو و کرج برای این بخش سهمیه‌ای در نظر نگیرند در آینده‌ای نزدیک دچار بحران خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت حسن آباد فشافویه در سرشماری سال ۹۵ در حدود ۴۵ هزار نفر بود که با توسعه شهرک صنعتی شمس آباد و مهاجرت گسترده اتباع بیگانه به این بخش در حال حاضر فقط شهر حسن آباد ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زندی به وجود زندان‌های استان تهران در حسن آباد فشافویه اشاره کرد و گفت: هم اکنون سازمان زندان‌ها پنج میلیارد تومان به اداره آب این بخش بدهکار است که همین امر موجب کمبود اعتبار در حوزه توسعه شبکه آب در داخل محدوده شهری و درخواست حق توسعه شبکه از متقاضیان انشعاب شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح احداث شهرک صنعتی شمس آب سهمیه آب در سدهای استان تهران تعریف شده است، یادآور شد: امروز آب شهرک صنعتی شمس آباد از محل خرید چاه‌های کشاورزی و اراضی زراعی حسن آباد فشافویه تامین شده است که همین امر موجب کاهش سطح آب‌های زیر زمینی منطقه شده است.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از ۳۷ روستا و با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه