مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری مراسم یادواره شهدای عملیات های کربلای 5و بیت المقدس در شهرری

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛در اين مراسم که به همت سازمان حفظ آثار ونشرارزشهای دفاع مقدس در حسینیه فاطمه الزهرا(س)سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد ،از نه جلد کتاب نفیس دفاع مقدس با عنوان زندگينامه سرداران شهيد لشکر 10 حضرت سيد الشهدا (ع) با حضور خانواده های شهدا و مردم شهیدپرور شهرستان ري رونمايي شد.

معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح  دراين مراسم با اشاره به اینکه حرکت در همه جا وجود دارد اما تعالی در انسان موجودیت پیدا می‌کند، گفت: امام خمینی (ره) در فتح خرمشهر فرمود آفرین بر شما که مملکت خودتان را بر بال فرشتگان قرار دادید.
وی بیان داشت: در این مسیری که اسلام به ما هدیه کرده، ما چه باید بکنیم و چه رسالتی داریم؟ همان‌گونه که پیامبر یک بعثت درونی داشتند، این بعثت درونی در همه انسان‌ها موضوعیت دارد و به همین دلیل شب قدر مطرح شده که از ۱۰۰۰ ماه با ارزش تر است.
ایزدی بیا بیان اینکه حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا همه هستی خودش را در آوردگاه عشق به میدان آورد، تصریح کرد: مسیر اسلام همواره با تعالی و رشد روزافزون ادامه می یابد، شهدای ما این مسیر راه طی کردند و رهپوی این مسیر هستند.
معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امام علی علیه‌السلام می‌فرماید وقتی خداوند سبحان صدق ما را دید بر دشمنان ما خواری آورد و پیروزی و شادی نصیب ما کرد، در انقلاب اسلامی نیز با رهبری امام خمینی و امام خامنه ای این مسیر طی شده است.
وی تاکید کرد: این افتخار را داشتنم که در دفاع مقدس در خدمت فرماندهان لشکر ۱۰ سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام باشم و یادم هست شهید شوشتری می‌گفت این فرد صادق است و حقایق را به شما می‌گوید.
ایزدی با بیان اینکه راه صدق همواره راهگشا بوده است، یادآور شد: فرماندهان صادق در لشکر ۱۰ بسیار زیاد بودند، انسان‌هایی که جبهه های جنگ، دانشگاه انسان سازی آن‌ها بود و خیلی از آن‌ها قبل از شهادت از شهادتشان خبر داشتند.
معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به روایتی از شهید بروجردی گفت: روز قبل شهادت شهید بروجردی گفت اگر من شهید شدم، صبر کنید فردا روی مین رفت و رسیدم بالای سرش عطری بسیار خوشبو از پیکرشان در فضا پیچیده بود.
وی با بیان اینکه شهدا عاشقان و کشتگان معشوق هستند و فنا در الله شدند، اضافه کرد: در جبهه می توان به وضوح شرف انسان‌ها را مشاهده کرد.

ایزدی با تاکید بر اینکه لشکر ۱۰ سیدالشهداء در کربلای یک، چهار حماسه آفرید، گفت: کربلای ۵ افتخار رزمندگان بود و دشمنان اعلام کردند نیروی زمینی سپاه مقتدرترین نیرو هست.
ایزدی عنوان کرد: همه شهدا در این راه به‌دنبال فنا شدن در راه خدا بودند و همین روحیه باعث شد انقلاب اسلامی علی‌رغم مشکلات فراوان خوش درخشید و با اقتدار مسیر خودش را طی کرد و رشد و نمو پیدا کرد و امروز اقتدار بی بدیلی در منطقه دارد و در این مسیر نقش سپهبد سلیمانی فوق العاده بود.
معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فتح حلب توسط شهید سپهبد سلیمانی اضافه کرد: بغداد و دمشق در حال سقوط بود، ایشان این شهرها را نجات داد، تلاش او در حزب الله قابل شمارش نیست و باید گفت صدق شهید سلیمانی این توفیقات را برای او به ارمغان آورد.
وی با بیان اینکه امروز دشمن توان رویارویی با ایران را ندارد گفت: برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم ایران پایگاه نظامی آمریکا را می‌زند اما آن ها جیک نمی‌زنند، چون از اقتدار ایران می‌ترسند و اگر همان کاری را که در ویتنام کردند را انجام دهند لطمه زیاد می‌خورند چون ما راه امام حسین علیه السلام را در پیش گرفته ایم.
[jwp-video n=”1″]
در پايان اين مراسم  از برخي خانواده شهداي لشکر 10 حضرت سيد الشهدا (ع) استان تهران  تجليل و قدرداني شد.
ایزدی اظهار کرد: ما هرجا هستیم باید تلاش کنیم، فیلسوف غربی به ایران می آید و می‌گوید انقلاب اسلامی دارد ایمان را وارد سیاست می‌کند، دشمنان دنبال این هستند که برتری انقلاب اسلامی را بگیرند، از ابتدای انقلاب این مردم بودند که توفیقات را رقم زدند.
معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: در درون کشور ما برنامه دارند که اتفاقاتی بیفتد و آن‌ها از این فرصت استفاده کنند، رسالت ما حراست است .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه