مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرری؛ میزبان رزمایش پدافند شیمیایی غیرعامل استان تهران

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، اسماعیلی معاون فرهنگی و اطلاع رسانی قرارگاه پدافند پرتویی کشور صبح روز 14 دیماه در نشست خبری اعلام کرد: در رزمایش پرتویی، مدیریت و مهندسی افکار عمومی از جمله مواردی است که باید در نحوه اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به رشد روز افزون شبکه های اجتماعی کار رسانه بسیار سخت تر و حساس تر شده است به گونه ای که رسانه ها باید صحت وقایع را استخراج و بیان و گسترش شایعات در فضای مجازی را کنترل کنند.

وی با اشاره به تهیه سناریوی رزمایش پدافند شیمایی که قرار است 25 دیماه ر پالایشگاه تهران واقع در بخش کهریزک شهرستان ری برگزار شود، افزود: در این سناریو وظایف مسئولان، کارکردهای رسانه و نقش مردم تعریف شده که مقدمات آن قبل از 25 دیماه انجام می شود.

«احمد اکرمی» معاون آموزش و پژوهش قرارگاه پدافند شیمیایی کشور نیز در این نشست خبری اعلام کرد: این رزمایش در واقع یک تمرین برای زمان بحران است تا مردم و مسئولان آمادگی و آگاهی خود را در حوزه پدافند شیمیایی بالا ببرند.

وی به معرفی چهار قرارگاه تخصصی پدافند غیرعامل کشور یعنی پدافندهای غیرعامل شیمیایی، زیستی، پرتویی و سایبری پرداخت و گفت: پدافند غیرعامل شیمیایی در چهار حوزه صنعت، جنگ، قاچاق مواد شیمیایی و آرایشی و حوزه تروریست فعالیت دارد.

وی یادآور شد: بازدارندگی، کاهش آسیب و تداوم فعالیت های ضروری از جمله اهداف پدافند غیرعامل است که در مواجهه با حوادث و تهدیدات به کار گرفته می شود.

معاون آموزش و پژوهش قرارگاه پدافند شیمیایی کشور افزود: در این رزمایش شهرداری، فرمانداری و چندین دستگاه دیگر مشارکت فعال خواهند داشت و اطلاع رسانی نیز زیر نظر یک مسئول مشخص، مدیریت خواهد شد.
گفتنی است، رزمایش پدافند شیمیایی غیرعامل استان تهران، 25 دیماه با مشارکت چندین دستگاه در پالایشگاه تهران برگزار می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه