مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ورود ۱۲ دستگاه خودرو ون به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کهریزک

خبری خوش برای اهالی شهر کهریزک ؛ شهردار کهریزک از ورود 12 خودروی ون به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کهریزک خبر داد

علی کلهر شهردار کهریزک در دیدارهای مردمی با شهروندان با اشاره به هزینه‌ای که برای ورزش کهریزک شده است گفت: حدود یک میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های ورزش کهریزک و سالن‌های مربوط به شهرداری در دو سال اخیر هزینه شده است.
وی با بیان اینکه وظیفه ماست که بسترهای مناسب ورزشی را برای جوانان و نوجوانان مهیا کنیم گفت: برای سال آینده قول دو پروژه ورزشی به مردم داده شده که پروژه‌ها خانه کشتی یکی از آن‌ها است که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی آن در ابتدای سال جدید انجام خواهد شد.
کلهر درباره هزینه‌هایی که تاکنون صرف حوزه ورزش شده توضیح داد: هر هزینه‌ای برای ورزش صرف شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای هرچه درخشان‌تر شدن آینده جوانان است. ازیک‌طرف سالن‌های ورزشی ما کم و از طرف دیگر جمعیت رو به رشد است و این باعث شده خیلی از فرزندان ما از نظر ورزش و فضای ورزشی با کمبود امکانات مواجه شوند و ما برای رفع همین کمبودها در تلاش هستیم که این مشکلات را رفع کنیم.

نگاه ویژه شهرداری به توسعه حمل‌ونقل عمومی

علی کلهر درباره رفع کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: به‌تازگی حدود ۱۲ دستگاه خودرو ون خریداری‌شده است که روال اداری آن جهت تحویل و استفاده در خطوط درون‌شهری در حال انجام است.
شهردار افزود: در تلاشیم که در شش نقطه شهر خطوط جدید ایجاد شود و مردم بتوانند با سهولت از محله‌های شهر کهریزک تا مترو کهریزک تردد کنند و چنانچه تا پایان سال ماشین‌ها پلاک شوند شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
کلهر تصریح کرد: با توجه به گسستگی محلات شهر کهریزک این خطوط در نقاطی از شهر ازجمله؛ منطقه مسکن مهر، کریم آباد، شهرک امام حسن مجتبی، حمزه آباد، عبدل آباد و… ایجاد خواهند شد تا مردم این محلات بتوانند دسترسی راحتی به مسیر داخل شهر و در نهایت ایستگاه مترو داشته باشند.
او درباره مسیر بین شهرری توضیح داد: با این حال که تأمین اتوبوس برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر است با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته از مجموعه استانداری، برای مسیر کهریزک تا شهرری درخواست اتوبوس داده‌ایم.
با اینکه ممکن است این اتفاق کمی زمان‌بر باشد، اما مردم در جریان باشند که این موضوعات به ترتیب در حال پیگیری هستند و نامه‌نگاری‌ها لازم با استانداری صورت گرفته و انشاالله طی روزهای اخیر مقدماتش فراهم خواهد شد تا مردم کهریزک و شهرری هم بتوانند با آرامش و آسایش در این مسیر تردد کنند.

تلاش برای تعیین و تکلیف سگ‌های بلاصاحب

شهردار کهریزک درخصوص معضل جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد توضیح داد: به‌صورت شبانه‌روز با همکاران حوزه خدمات شهری در تلاش برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد شهر هستیم.
متأسفانه رهاسازی سگ‌های توسط یکسری شرکت‌های سودجو صورت می‌گیرد که به دلیل وجود آرادکوه و مرکزی که در آن سگ‌ها نگهداری می‌شود در این منطقه فعالیت می‌کنند و همین نکته موجب شده تلاش‌های ما دیده نشود.
درواقع به جای آنکه یکسری از اعتبارات و بودجه را صرف آبادانی شهر کهریزک کنیم، صرف جمع‌آوری سگ‌ها می‌شود و رهاسازی این سگ‌ها در شهر کهریزک توسط شهرداری تهران انجام می‌شود و به‌نوعی شهرهای اقماری و شرکت‌هایی در این مسیر سودجویی می‌کنند.

آبادانی شهر از اهداف ماست

علی کلهر درخصوص موضوعات عمرانی اظهار داشت: این موضوع با سرعت در حال پیگیری است و اقدامات خوبی هم صورت گرفته اما باید اشاره‌کنم که منابع محدود است و همچنین موضوعات و معضلات زیادی در سطح شهر وجود دارد که باعث شده عملکرد نیروها ضعیف دیده شود.
علی کلهر در خصوص تلاش‌ همکاران حوزه عمران شهرداری کهریزک توضیح داد: آبادانی شهر از اهداف مهم ماست و برای مسائل شهر اهمیت قائل هستیم به‌گونه‌ای که در تلاشیم معابر و جدول‌کشی‌ها را به وضعیت مطلوب برسانیم.
همچنین لازم است به تمام گذرها و معابری که درواقع بعد از ساخت‌وسازها اضافه می‌شود، امکانات موردنیاز را ایجاد کنیم. قرار است از اول تا پایان اسفندماه تمامی معابر برخی شهرک‌ها که حفاری با دستگاه داشتند، عملیات لکه‌گیری را آغاز کنیم.
تلاش ما بر این است که رضایتمندی مردم حاصل شود و توجه بیشتری به مشکلات مردم داشته باشیم.
تکمیل پروژه پایش تصویری شهر کهریزک با نصب ۸۰ دوربین تا پایان سال
شهردار کهریزک با توجه به اهمیت بالای مسائل امنیتی شهر بیان داشت: در کنار اینکه شاهد تلاش‌های نیروی انتظامی هستیم،یکی از اقدامات مهم در حوزه امنیت شهر نصب دوربین‌های پایش تصویری است که با سهولت می‌توانیم نظارت شهر را انجام بدهیم.
درواقع این مدل رصد و پایش کمک بسزایی در شناسایی سارقین و خلاف‌کاران می‌کند. درواقع رصد با دوربین‌ تا ۴۰ درصد موجب کاهش سرقت‌ها می‌شود. در همین راستا، امسال حدود ۸۰ دوربین در نقاط مشخص‌شده شهر نصب و اضافه خواهد شد و فاز چهارم پروژه پایش تصویری تکمیل خواهد شد.
کلهر در ادامه گفت: بحث امنیت شهر کهریزک برای ما اهمیت زیادی دارد و امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان برای دوربین‌ها و فیبر نوری در سطح شهر هزینه کرده‌ایم، و با توجه به گسستگی محلات و مسیرهای طولانی این شهر فاز نهایی پروژه پایش تصویری تا خردادماه سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه