مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پالایشگاه مکلف به کاهش آلودگی شد

استاندار تهران گفت: پالایشگاه نفت تهران طی توافق‌نامه‌ای با شهرداری باقرشهر موظف و مکلف شده که از لحاظ آلایندگی سرمایه گذاری جدید داشته باشد و با استفاده از ابزار و تجهیزات جدید برای جلوگیری از آلودگی تلاش کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از تسنیم، از ساعات اولیه صبح امروز در سامانه سنجش آلودگی هوای تهران، باقرشهر با شاخص 184 به عنوان آلوده‌ترین شهر استان تهران شناسایی شد.

تا این لحظه 9 شهر آلوده در استان تهران شناسایی شده که شامل پیشوا با شاخص 156، ورامین با شاخص 159، قرچک با شاخص 158، باقرشهر با شاخص 184، بهارستان با شاخص 172، پاکدشت با شاخص 153، دماوند با شاخص 154، شهریار با شاخص 156 و باغستان است که با شاخص 175 در وضعیت قرمز یعنی ناسالم قرار دارند.

با وجود اینکه باقرشهر در صدر شهرهای آلوده استان تهران قرار دارد و از سویی با وجود اختیاراتی که از سوی استانداری تهران به فرمانداری‌ها ابلاغ شده، هیچ اقدام بازدارنده‌ای برای کاهش آلودگی در سطح شهرستان اجرایی نشده است و امروز نیز با وجود آلودگی شدید هوا، همچنان شاهد تردد بی‌شمار خودروهای سنگین، فعالیت صنایع آلاینده و … هستیم.

علیرضا فخاری؛ استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به آلودگی شدید هوا در ری گفت: در حال حاضر پالایشگاه نفت تهران و کارخانه سیمان هر دو از لحاظ فیلترینگ و برون‌داد آلاینده مدنظر در معرض کنترل هستند.

پالایشگاه مکلف به جلوگیری از آلودگی شد

فخاری افزود: در خصوص آلودگی پالایشگاه نفت تهران و آلودگی شدید باقرشهر اخیراً طی توافق‌نامه‌ای با شهرداری باقرشهر، پالایشگاه موظف و مکلف شده که از لحاظ آلایندگی سرمایه‌گذاری جدید داشته باشد و با استفاده از ابزار و تجهیزات جدید برای جلوگیری از آلودگی تلاش کند.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان تهران تصریح کرد: کارخانه سیمان تهران در زمینه فیلترینگ ایراداتی داشت که در حال حاضر کنترل شده و توسط فرمانداری ویژه شهرستان ری تحت نظارت قرار دارد.

فخاری با اشاره به تصمیم گیری درخصوص تعطیلی ناشی از آلودگی گفت: استان تهران را به لحاظ هوایی یکپارچه می‌بینیم چون انتقال هوا محدود به یک شهر خاص نیست و به دلیل جریان باد از جنوب غرب به شمال شرق در برخی ساعات در باقرشهر سکون هوا داریم که در ادامه آن به شمال شرقی می‌رسد.

وی با اشاره به آلاینده‌های داخلی در باقرشهر افزود: برخی صنایع  موجود در حوزه سرزمینی و جغرافیایی باقرشهر که شهر را دچار آلودگی می‌کند، از جمله پالایشگاه نفت تهران در برنامه شهردار باقرشهر قرار دارد و در آینده شاهد وضعیت جاری نخواهیم بود.

فرمانداران محدود نشده‌اند

استاندار تهران تصریح کرد: استانداری تهران هیچ گونه محدودیتی برای فرمانداران درخصوص تصمیم گیری برای برخورد با آلاینده‌ها در حوزه سرزمینی شهرستان قائل نشده و فرمانداران می‌توانند به صورت مستقل از استان تهران تصمیم گیری داشته باشند، اما در تصمیمات فراتر از حدود شهرستان باید با استانداری هماهنگی انجام شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه