مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قاضی عسکر؛ اگر امروز صدای توحید در گوشه‌ای از دنیا شنیده می‌شود به‌پاس خون شهداست

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا با اشاره به جایگاه رفیع شهدا در قرآن گفت پیشرفت امروز کشور مرهون جان‌فشانی شهدا و ایثار خانواده شهدا است .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛ هم‌زمان با سالروز رحلت حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیه و روز تکریم مادران و همسران شهدا؛ طی مراسمی باشکوه در شهرداری باقرشهر از خانواده معزز شهدای باقرشهر تجلیل شد .
در این مراسم سید علی قاضی عسکر ضمن تسلیت به مناسبت رحلت یکی از زنان بزرگ اهل‌بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: برای بنده سعادت و خوشبختی است که امروز در جمع شما مادران، پدران، همسران، برادران و خواهران شهدا حاضر بوده و از این محفل برای خود توشه‌ای برچینم. قرآن می‌فرماید: اگر خدا برخی مردم را در مقابل بعضی دیگر بر نمی‌انگیخت فساد روی زمین را فرامی‌گرفت و گروه ظالمان تمام نشانه‌های دین، مذهب و خداپرستی و نسل بشر را بر روی زمین از بین می‌بردند؛ شرایطی که امروز در سرزمین غزه وجود دارد نمونه‌ای از این گفته است که تاکنون سلطه‌گران بیش از ۲۰ هزار زن، کودک، پیر و جوان را کشته و بیش از ۶۰ هزار نفر را مجروح کرده‌اند تا بتوانند بر گوشه‌ای کوچک از این جهان سلطه یابند و این همان گفته قرآن است که وقتی سلطه‌گران حاکم شوند تمام جبهه ایمان را از بین می‌برند، پس نقش شهدا نقش‌برجسته ایست، اگر امروز صدای توحید در گوشه‌ای از دنیا شنیده می‌شود به‌پاس خون شهداست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام تأکید کرد؛ در این جا باید به چند نکته اشاره کنم؛ نکته اول خود شهدا، این جوانان و این عزیزان که به شهادت رسیدند، خود دارای ویژگی‌های برجسته‌ای بودند که خدا آنها را انتخاب کرده است، جهاد یک رتبه از رتبه‌ها و مقام‌های بهشت است که خدا آن را برای بهترین بندگانش قرار داده؛ خدا تنها با یک قشر از مردم معامله می‌کند، آنهایی که جانشان را فدا می‌کنند تا مردم در آسایش و امنیت باشند و خداوند بهشت را برای آنان پاداش قرار داده است.
نکته دوم نقش شماست که همانند نقش شهدا برجسته است، اگر این جوانان، این عزیزان جانشان را فدا نمی‌کردند و شهید نمی‌شدند، امروز من و شما در اینجا آرام ننشسته بودیم و امنیت نداشتیم. آن روز که آمریکا صدام راتحریک کرد تا به ایران حمله کند، وقتی خرمشهر را گرفتند، آن موقع جوانان ما سلاح نداشتند و مجبور بودند با دستان خالی در برابر دشمن ایستادگی کنند، اما امروز به برکت خون شهدا، صبر و ایثار مادران و پدران شهدا، اقتدار داریم؛ امروز کشور ما در تمام ابعاد پیشرفت کرده است که حتی دشمن جرئت تعرض به کشور ما را ندارد، خوب این کار ساده‌ای نیست. شهدا قبل از اینکه به بهشت بروند می‌توانند شفاعت کنند و حق شفاعت دارند و چه کسانی نزدیک‌تر از شما به شهدا که مورد شفاعت شهدا قرار بگیرید. پس شما هم مثل شهدا در توسعه و پیشرفت کشور، در توسعه فرهنگی و اخلاقی کشور شریک هستید و شما هم همراه شهدا در بهشت خدا متنعم هستید.

نکته سوم هم به ما و همه مسئولین بر می‌گردد، ما که وارث خون شهدا هستیم، شهدا می‌خواستند اسلام در جامعه برقرار گردد، ظلم در جامعه ریشه‌کن شود و تبعیض از بین برود، این مسئولیت، این رسالتی که امروز بر دوش ماست از برکت خون شهداست که باید راه شهدا را ادامه دهیم، امروز با همه سختی‌ها و کمبودهایی که در کشور وجود دارد؛ مردم در تمام صحنه‌ها همراه هستند، باید این مسیر ادامه یابد و بتوانیم زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم نماییم و این پرچمی که برافراشته شده است را در دست صاحبش حضرت بقیه الله الاعظم قرار دهیم، در این راه نقص‌هایی هم داشته‌ایم که باید در جهت رفع آنها بکوشیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه