مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آرامستان جدید تهران کنار زندان هارون ساخته می‌شود؟+تصاویر

مدیر پایگاه میراث ملی ری از جانمایی آرامستان جدید پایتخت در دامنه شرقی کوه ری خبر داد و گفت: طبق توافقات انجام‌شده، قرار است آرامستان جدید تهران در دره مجاور زندان هارون ساخته شود.

 قدیر افروند در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری ؛از جانمایی آرامستان تهران در دامنه شرقی کوه ری و بی‌بی شهربانو خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده با اداره اوقاف شهرستان ری، آرامستان جدید پایتخت در دره مجاور زندان هارون جانمایی شده است.

وی افزود: زندان هارون کهن‌ترین بنای تاریخی استان تهران و متعلق به قرن دوم و سوم هجری و دوره عباسیان است و احداث آرامستان در مجاورت اثر تاریخی زندان هارون برخلاف موقعیت اثر و حریم اثر تاریخی و نیز ظرفیت گردشگری منطقه است.

مدیر پایگاه میراث ملی ری در ادامه گفت: زندان هارون نمایی سنگی با تزئینات آجری در دهانه دره‌ای نه‌چندان طولانی با برج نگهبانی تاریخی و باغات انار در منطقه پشت روستای مسگر آباد واقع شده است.

افروند تصریح کرد: این دره با دهانه‌ای باریک آغاز و تا نزدیکی جاده امام رضا (ع) کشیده شده که به دلیل موقعیت برجسته و قابل توجه این منطقه تاریخی، مناسب توسعه گردشگری در مسیر سفر است و در طرح ثبت جهانی شهرری، طرح ویژه‌ای برای توسعه این منطقه ارائه شده است.

وی ادامه داد: این منطقه خاص دارای امتیازهایی از جمله موقعیت قرارگیری، باغات انار و وجود اثر شاخص است که به‌واسطه وجود جذابیت‌های بصری و راه دسترسی آسان امکان توسعه گردشگری شهرستان ری را دارد.

افروند تأکید کرد: پایگاه میراث ملی ری با توجه به وجود برنامه‌های توسعه‌ای برای گردشگری شهرستان ری اجازه احداث آرامستان و کاربری‌های این‌چنینی را در این منطقه به هیچ سازمان و نهادی نخواهد داد.

مدیر پایگاه میراث ملی ری ابراز داشت: دره شرقی کوه ری در مسیر جاده امام رضا (ع) و در مسیر تردد زائران و مسافران شرقی کشور قرار دارد و با توجه به وجود اثر شاخص تاریخی و موقعیت مناسب ظرفیت تبدیل به منطقه گردشگری تاریخی و فرهنگی بسیار جذاب را دارد که در محور شرقی استان تهران بی‌سابقه و ضروری است.

افروند در پایان خاطرنشان کرد: کوه ری در هر دو دامنه شرقی و غربی دارای آثار تاریخی قابل‌توجهی است که هویت ری باستان را زنده نگه‌داشته و زندان هارون نیز با شماره 408 در مورخ 11 / 11 / 1334 به ثبت ملی رسیده که امکان ثبت جهانی این اثر نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه