مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شناسایی اتباع غیر مجاز در کارگاه های خاوران

رئیس دادگاه خاوران از برخورد قضایی با ۱۲ کارگاه صنعتی که اتباع غیرمجاز را به کار گرفته بودند در بخش خاوران خبر داد و گفت: به کارگیری اتباع غیرمجاز در کارگاه‌ها ممنوع است و صاحبان صنایعی این افراد را به‌کارگیری ‌کنند شناسایی و به دادگاه ارجاع می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره ساماندهی اتباع غیرمجاز در بخش خاوران اظهار داشت: برخی کارگاه‌ها اقدام به به‌کارگیری اتباع غیرمجاز می‌کنند لذا پیگیری این موضوع در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌هایی که اتباع غیرمجاز را به‌کارگیری می‌کنند شناسایی می‌شوند افزود: 12 کارگاه صنعتی که اتباع غیرمجاز را به کار گرفته بودند، از سوی اداره کار شهرستان ری شناسایی و به دادگاه ارجاع و رسیدگی شد که در حال حاضر در مرحله تفهیم اتهام ملکان کارگاه‌ها قرار داریم.

رئیس دادگاه بخش خاوران در ادامه گفت: اغلب تنظیم اجاره‌نامه و قرارداد اتباع غیرمجاز در مشاورین املاک فاقد پروانه کسب انجام می‌شود لذا با هدف نظارت بر اجاره خانه‌ها، مشاورین املاک فاقد پروانه باید اقدام به دریافت جواز کسب کرده که در غیر این صورت واحد صنفی پلمب خواهد شد.

رحمتی در پایان با تأکید بر لزوم ساماندهی اتباع غیرمجاز در بخش خاوران خاطرنشان کرد: حضور اتباع و به‌ویژه اتباع غیرمجاز در بخش خاوران چشمگیر است و تبعاتی را در زمینه افرایش اجاره‌بها و رهن املاک داشته بدین‌صورت که اتباع با دو برابر نرخ واقعی اقدام به اجاره املاک می‌کنند که بر این اساس صاحبان املاک تمایل بیشتری به اجاره ملک به اتباع دارند و همین امر باعث افزایش چند برابری اجاره‌بها در منطقه شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه