مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
نگاه به هنر و هنرمند باید نگاه مقام معظم رهبری باشد

فرماندار ری :نگاه به هنر و هنرمند باید نگاه مقام معظم رهبری باشد

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر گفت: نگاه به هنر و هنرمند باید نگاه مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ مهدی باب‌الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان دیدار و با آنها گفت وگو کرد.

در این نشست که با حضور شیخ محمدی سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری، تقوایی مشاور و مدیر حوزه فرماندار و مهدیه حسنی رئیس اداره ارشاد شهرستان ری در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی برگزار شد، فرماندار ویژه شهرستان ری با تسلیت ایام شهادت بانوی آب و آینه حضرت فاطمه زهرا(س) در سخنانی به نقش هنر و فرهنگ در سبک زندگی اجتماعی مردم اشاره کرد و گفت: فخر هنر و محتوای آن باید به سبک زندگی مردم انتقال یابد و در جریان زندگی ساری و جاری شود تا رشد و حرکت در جامعه بوجود آید.

وی بر نقش هنر و هنرمندان در جریان سازی فرهنگ مردم تاکید کرد و افزود: انجام این مهم به تنهایی کار دولت ها نیست و  باید فرهیختگان و نخبگان و هنرمندان با حکمروایی به کمک حکمرانان بیایند زیرا تا زمانی که انتظار از دولت داشته باشیم در انجام کار عقبگرد خواهیم داشت. وظیفه دولت ها ریل گذاری و روانسازی است و هنرمندان باید در اجرا و عملیاتی شدن برنامه ها به کمک دولت بیایند.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: در دوران اوایل انقلاب کارهای هنری و تولیدات فرهنگی اثرگذارتر و پررنگ تر بودند و رمز این موفقیت در خودباوری و عدم اتکای هنرمندان به حمایت دولت ها بود که با عشق و اراده به بیان حقایق با زبان هنر و انجام فعالیت می پرداختند. من خود را فرزند ری و از بدنه فرهنگ و هنر می دانم و اعتقاد دارم شهرستان ری شناسنامه ایران است و به بلندای قدمت وتاریخ کهن خود آنگونه که باید به ایران شناسانده نشده است. لازم است تا شما فعالان عرصه فرهنگ و هنر با برنامه ریزی و ارائه بسته های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه هنرهای تجسمی، نمایش و فیلم، شعر و ادب، موسیقی و دیگر بخش‌ها در معرفی شهرستان اثرگذار و اثربخش باشید.

معاون استاندار تهران با استقبال از هنر فاخر و ماندگار تصریح کرد: یکی از برنامه های مورد تاکید ما در بخش هنر احیاء جشنواره حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) است که امیدواریم با نهادینه شدن این رویداد بزرگ آن را ماندگار و جاودانه کنیم.

باب‌الحوائجی گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح بخش ها و روستاهای شهرستان را ضروری دانست و افزود: به همین منظور قطعه زمینی را در یکی از شهرهای تابعه جهت ساخت یک مجموعه فرهنگی مطابق با استاندارد های لازم و معیارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص خواهیم داد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خواستار شد: فرزندان ری باید ری را بسازند و اثربخش باشند. در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده در صدد هستیم تا ری ثبت جهانی شود و امیدواریم با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود منشاء خیر و برکت برای اهالی شریف ری باشد و مسیر رشد و تعالی این شهرستان بیش از پیش هموار گردد.

گفتنی است در ابتدای این نشست صمیمی مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری و هر یک از هنرمندان حاضر در نشست به طرح مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان پرداختند و خواسته ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

برگزاری جشنواره ها متناسب با جایگاه و منزلت شهرستان، نمادسازی و معرفی شهرستان با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری، رویکرد نگاه ویژه به جوانان، ایجاد مراکز و سالن های تئاتر و نمایش، همسویی در مدیریت فرهنگی شهرستان، حمایت از جرگه هنرمندان و فرهیختگان شهرستان، حمایت از مطبوعات و رسانه ها، احیای انجمن سینمای جوان شهرستان، مرکزیت مجتمع فرهنگی شیخ ابوالفتوح رازی به عنوان مرکز فعالیت های فرهنگی و هنری، حمایت از نویسندگان و جامعه ادبی شهرستان، استفاده از استعدادهای بالقوه دانش آموزان،برون سپاری و واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری، حمایت از برگزاری همایش های ادبی و هویت شناسی انجمن های ادبی، ایجاد مرکز پیگیری و پاسداشت زبان فارسی در شهرستان با تصویب شورای فرهنگ عمومی بخشی از این درخواست ها بود.

در این نشست همچنین از هنرمندان عرصه نمایش ری و حائز رتبه در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران و همینطور هنرمندان بسیجی و جانباز این شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه