مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مطالبه هنرمندان ری از فرماندار

فرماندار ویژه ری پای سخنان هنرمندان شهرستان ری نشست و با بررسی مشکلات حوزه هنر تصمیمات و توصیه‌هایی در جهت ارتقای فرهنگ و هنر اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ هنرمندان شهرستان ری در نشست صمیمی فرماندار با اصحاب فرهنگ و هنر که در مجتمع شیخ ابوالفتوح رازی برگزار شد، از دغدغه‌ها، نیازها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف هنری شهرستان سخن گفتند.

رضا قدیری به نمایندگی از اهالی حوزه موسیقی در شهرستان ری بر لزوم تغییر رویکرد شهرستان در حوزه هنر تأکید کرد و گفت: ری از دیرباز تا به امروز در حوزه موسیقی هنرمندان شاخصی داشته اما حمایت از قشر هنرمند در برهه‌های مختلف دستخوش تغییراتی شده است.

این هنرمند اهل ری مهمترین نیاز موسیقی این شهرستان را حمایت معنوی، رویکردی و فکری عنوان کرد و به نمایندگی از اعضای انجمن موسیقی ابراز داشت: اهالی موسیقی در شهر تاریخی و مذهبی ری بر اساس چارچوب و قوانین عمل خواهند کرد و شأن شهر تاریخی و اسلامی حفظ خواهد شد.

هنرمند دیگری از خطه ادب و هنر شهرستان ری از علاقه هنرمندان به شرکت در جشنواره هنری حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان ری امکان برگزاری جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع) هم‌تراز با جشنواره‌های کشور وجود دارد و هنرمندان پرافتخار اهل ری در اجرای هرچه بهتر این جشنواره از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

در ادامه یکی از اعضای انجمن هنرهای نمایشی به عدم استقبال هنردوستان برای شرکت در نمایش‌ها هم در جایگاه بازیگر و هم در جایگاه تماشاچی اشاره و تأکید کرد: سخت‌گیری‌ها در حوزه هنر و نمایش در مقطعی باعث رکود در این عرصه شد و با توجه به نزدیکی شهرری به تهران، اغلب هنرمندان ری در شهر تهران به صحنه نمایش می‌روند.

علیرضا استادی هنرمند شناخته‌شده سینما از تبدیل سالن نمایش و تئاتر به سالن جلسات گلایه کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر سالن‌های تئاتر تعطیل‌شده و در واقع ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ری یک به یک در حال از بین رفتن است.

شاعر فرهیخته‌ای از انجمن شعرا در شهرستان ری به نقش قابل توجه مدارس در رونق مراسم شب شعر و همچنین برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و از تلاش این انجمن برای برگزاری شب شعر خبر داد و افزود: در این مسیر نیاز به همکاری آموزش و پرورش برای حضور نوجوانان و جوانان در شب‌شعرهای مبتنی بر قانون است زیرا که اغلب شعرای نوجوان و جوان به محافل فاقد قوانین و قواعد راه پیدا کردند.

در پایان این مراسم فرماندار ویژه شهرستان ری پس از استماع نظرات هنرمندان و آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی شهرستان ری از پیگیری برای برگزاری برنامه‌های غنی فرهنگی با مشارکت و بر اساس ایده هنرمندان اهل ری خبر داد و ابراز داشت: دبیرخانه دائمی جشنواره حضرت عبدالعظیم تشکیل می‌شود و از هنرمندان درخواست داریم در برنامه‌ریزی این جشنواره و محورهای برگزاری این رویداد کمک‌رسان مجریان باشند.

منبع تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه