مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دستگیری سارقان ماشین دودی دوره قاجار در شهرری حین سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری 3 سارق ماشین دودی تاریخی ری با تلاش ماموران کلانتری 131شهرری در حین سرقت، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی گشت زنی های هدفمند و نامحسوس تیم عملیات کلانتری 131 شهرری، صبح بیست و نهم آبان ماه امسال در محدوده خیابان فداییان اسلام به جنوب، فردی را در حال بالا رفتن از حفاظ های قطار دودی و دو نفر را داخل قطار مشاهده می کنند. 

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع ماموران سریعاً به محل اعزام و سارقان را درحال سرقت مشاهده می کنند که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه 3سارق را دستگیر و در بازرسی از آنها آلات و ادوات سرقت نیز کشف کردند. 

سرهنگ طرهانی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به مقر پلیس مشخص شد دارای سوابق متعدد سرقت می باشند که پس از دعوت نماینده سازمان میراث فرهنگی و سازمان راه آهن و پایان تحقیقات اولیه متهمان جهت بررسی تخصصی تحویل پلیس آگاهی شهرستان شدند. 

ماشین دودی یک اثر باستانی مربوط به دوره قاجاریه در شهرری است که در محوطه ایستگاه مترو شهرری و در درون محفظه شیشه‌ای قرار داشت. پس از کشف ریل اصلی ماشین دودی قاجارها در اسفند سال ۱۳۹۷ در خیابان فدائیان اسلام، این لوکوموتیو به این مکان منتقل و بدون حفاظ کافی رها شد و هیچ اقدامی در این محدوده تاریخی برای جلوگیری از سرقت و عوامل جوی انجام نشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه