مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برپایی نمایشگاه‌برخورد با سارقان و مالخران در پلیس آگاهی شهرری

نمایشگاه طرح برخورد با سارقان و مالخران اموال مسروقه در محل پلیس آگاهی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛نمایشگاه رعد فرماندهی انتظامی شهرستان ری با عنوان سومین طرح برخورد با سارقان و مالخران اموال مسروقه عصر امروز در محل پلیس آگاهی شهرستان ری به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

دستگیری 61 سارق و 21 مالخر اموال مسروقه

سرهنگ محمدقاسم طرهانی در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مرحله از طرح ۱۷۳ مجرم در جرائم مختلف دستگیر شدند که 61 نفر از دستگیر شدگان سارق و 21 نفر از آنها مالخر بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقادیر قابل توجهی سلاح سرد در این طرح کشف و ضبط شده، گفت: اگر مالخران نباشند سرقت‌ها نیز کاهش می‌یابد زیرا امکان فروش مال مسروقه کاهش داشته و جایگاهی برای فروش اجناس سرقتی نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در اجرای این طرح تیم سارقان طلاجات بانوان نیز شناسایی شد که با شناسایی بانوان در محل‌‍‌های خلوت اقدام به زورگیری و سرقت طلا و جواهرات بانوان کرده بودند، لذا متهمان پس از دستگیری از سوی مالباختگان شناسایی و جهت رسیدگی به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

طرهانی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی وسایل دندان پزشکی قاچاق بیان کرد: عوامل کلانتری دولت آباد موفق شدند در حدود یک میلیارد تومان وسایل دندانپزشکی قاچاق را از تریلی در حال عبور کشف کنند، این اقلام به صورت جاساز و در قالب قاچاق در حال ورود به کشور و عرضه در بازار بود.

کشف انبار کالای قاچاق با 100 میلیارد تومان لوازم‌ قاچاق در کهریزک

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا در تمامی اصناف و حمایت از تولید داخلی، تیم مبارزه با قاچاق شهرستان ری تشکیل شد، افزود: در بازرسی از انبارها بر اساس منابعی که در اختیار داشتیم، یکی از بزرگترین انبارهای بخش کهریزک که اقدام به نگهداری کالای قاچاق کرده بود، شناسایی شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: انبار مذکور در بازرسی‌های اولیه هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر ثبت کالا در سامانه جامع انبارداران و کالا از راه قانونی به بازرسان ارائه نکرد که با هماهنگی دستگاه قضایی انبار مذکور جهت بررسی بیشتر پلمب شد و گزارش نهایی پس از بررسی کامل اعلام می‌شود. 
 
طرهانی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته اقلام موجود در این انبار شامل لوازم‌خانگی، لوازم صنعتی، خوراکی و پارچه به ارزش تقریبی بیش از 100 میلیارد تومان است تاکید کرد: به انباردارانی که سودای مشارکت در احتکار یا دپو‌ی کالاهای قاچاق را دارند هشدار می‌دهیم که پلیس با هرگونه تخلف در زمینه قاچاق یا احتکار کالا برخورد جدی خواهد داشت.

کشف ۸۰ میلیارد ریال لوازم آشپزخانه قاچاق در خاورشهر

وی در ادامه بیان کرد: تیم اطلاعات کلانتری 177 خاورشهر این فرماندهی با رصد هوشمندانه و کسب خبری مبنی بر دپوی کالاهای قاچاق در یک انبار در محدوده خاورشهر، ماموران کلانتری خاورشهر موفق به شناسایی محل دقیق دپوی کالاهای قاچاق در محدوده روستای زمان آباد شدند. 

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: پس از هماهنگی های قضائی تیمی از عوامل عملیات کلانتری 177 خاورشهر عملیات خود را اجرایی کرده و با حضور در محل این انبار و در بررسی های بیشتر از این مکان 40 کارتن سروین قاشق و چنگال، 20 کارتن سرویس کارد آشپزخانه، 40 عدد قابلمه، 62 کارتن چای ساز، 160 عدد کتری برقی و غیره به صورت قاچاق، فاقد مدارک و مستندات قانونی را کشف کردند. 

سرهنگ طرهانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 80 میلیارد ریال اعلام داشتند، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. 

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه