مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بررسی حوادث بزرگراه شهید کریمی با حضور دادستان ری

افزایش تصادفات خسارتی، جرحی و منجر به فوت در بزرگراه شهید کریمی منجر به بازدید میدانی دادستان ری و صدور دستوری دادستانی مبنی بر ایمن سازی ایستگاه‌های بی.آر.تی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز بزرگراه شهید کریمی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ بزرگراه شهید کریمی در مرکز شهرری یکی از محورهای پرتردد است که به واسطه دسترسی‌های محلی نا ایمن، وجود ایستگاه بی.آر. تی، پل‌های عابر غیرمکانیزه، جداسازی غیر اصولی لاین بی.آر. تی و … تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی متعددی داشته و یکی از نقاط حادثه خیز شهرری محسوب می‌شود.

بازدید میدانی دادستان ری از نقاط حادثه‌خیز شهرری صبح امروز با حضور سرهنگ حسین نیا پلیس راهور شهرستان ری، وحید میر فائقی معاون ترافیک شهرداری منطقه 20، عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان ری، شهردار ناحیه و … در محدوده بزرگراه کریمی انجام شد.

برخورد عابر با خودرو بیشترین آمار تصادفات در بزرگراه شهید کریمی

سرهنگ فضل‌الله حسین نیا پلیس راهور شهرری در این بازدید با اشاره به حادثه‌خیز بودن این بزرگراه اظهار داشت: بزرگراه شهید کریمی به دلیل استقرار ایستگاه‌های بی.آر. تی نیاز به اصلاح و ایمن سازی دارد که با توجه به میزان قابل توجه تصادفات از ضرورت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بزرگراه شهید کریمی نیاز به اصلاح هندسی دارد افزود: در یک سال گذشته در یک نقطه از خیابان که ایستگاه بی.آر. تی با گاردریل از بزرگراه جدا شده 2 تصادف منجر به فوت و تعداد زیادی تصادفات خسارتی داشتیم لذا اصلاح این محور باید به‌صورت اصولی و برنامه‌ریزی‌شده در دستور کار قرار گیرد.

پلیس راهور شهرری در ادامه گفت: تردد عرضی در بزرگراه کریمی و برخورد عابر با خودرو از بیشترین آمار تصادفات در این محدوده بوده و در اطراف ایستگاه‌های بی.آر. تی بزرگراه کریمی تصادفات جرحی شدید و منجر به فوت ثبت شده است.

دستور دادستان شهرستان ری برای تسریع ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز بزرگراه شهید کریمی

محمد مهدی رحیمی در حاشیه این بازدید میدانی از بزرگراه شهید کریمی با اشاره به مشکلات ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز شهرری در راستای احقاق حقوق عامه اظهار داشت: ایستگاه‌های بی.آر. تی واقع در اتوبان شهید کریمی این محور را حادثه ساز کرده و آن گونه که عوامل حاضر در این بازدید میدانی اذعان داشتند نیاز به ایمن‌سازی و اصلاح دارد.

وی در خصوص ترافیک محدوده دیلمان گفت: برخی دسترسی‌ها در محدوده بلوار امام حسین (ع) و بزرگراه شهید کریمی نیاز به اصلاح و تأمین ایمنی دارد که بر اساس مصوبات شورای ترافیک لازم الاجرا است.

دادستان شهرستان ری در ادامه گفت: باتوجه به حادثه‌خیز بودن برخی نقاط بزرگراه شهید کریمی و تصادفات منجر به فوت در این محور و مشکلاتی که در ایمنی بزرگراه وجود دارد، شهرداری منطقه 20 می‌بایست برای اصلاح موارد حسب نظریات کارشناسی شده اقدام کند.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر در محدوده بزرگراه شهید کریمی تصادفات سنگینی را شاهد بودیم که منجر به نزاع دسته جمعی و ضرب و جرح نیز شده است و بر اساس آمار بیشترین تصادفات در این نقاط حادثه‌خیز مربوط به عابر پیاده و عبور از عرض است و این در حالی است که پل‌های عابر در این منطقه مکانیزه نیست.

دادستان شهرستان ری ابراز داشت: باتوجه به تردد زیادی که در تقاطع کریمی و غیوری وجود دارد و وقوع تصادفات متعدد عابران پیاده در این محل، ضروریست که مکانیزه شدن پل در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: بر این اساس احداث گاردریل در محدوده ایستگاه‌های بی.آر. تی به طور کامل انجام و نواقص فعلی بر طرف خواهد شد و ایمن‌سازی ایستگاه با علائم هشداردهنده اجرایی می‌شود.

6 ایستگاه بی.آر. تی در بزرگراه شهید کریمی ایمن سازی می‌شود

وحید میر فائقی معاون ترافیک شهرداری منطقه 20 در این بازدید میدانی گفت: طرح مطالعاتی اصلاح و ایمن سازی بزرگراه کریمی که شامل محدودسازی دسترسی‌ها به این بزرگراه پرتردد است در 100 صفحه تنظیم شده است.

وی افزود: 6 ایستگاه بی.آر. تی بزرگراه شهید کریمی ظرف 10 روز آینده با استفاده از تجهیزات آگاهی دهنده و عملیات عمرانی ایمن سازی و اصلاح می‌شود.

معاون ترافیک شهرداری منطقه 20 گفت: طرح اصلاح نقاط حادثه‌خیز و به ویژه بزرگراه شهید کریمی تدوین شده که در بلند مدت قابل اجراست و بر اساس شبیه‌سازی‌های صورت گرفته با اصلاح برخی نقاط حادثه‌خیز ترددها روان و تأثیری بر افزایش ترافیک نخواهد شد.

منبع تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه