مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ری برگزار شد

در آستانه فرارسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ری به ریاست فرماندار ویژه ری و باحضور امام جمعه شهرری و سایر مسئولین در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ری به ریاست محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه ری باحضور حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، رؤسای ادارات آموزش و پرورش و سایر مسئولین در محل اداره روابط عمومی ساختمان فرمانداری برگزار گردید.

امام جمعه شهرری در ابتدای این جلسه با تبریک فرارسیدن ایام ماه ربیع الأول و در پیش بودن مناسبتهای مذهبی پیش رو در این ماه، عنوان کرد: در آستانه فرارسیدن ایام شهادت امام عسگری علیه السلام بسیار پسندیده است که بار دیگر سخنان گهربار و احادیث نقل شده از این امام بزرگوار را مرور نماییم. ایشان در حدیثی میفرمایند از نشانه های تواضع انسان، پیشی گرفتن در سلام دادن به دیگران است. متاسفانه این سنت پسندیده پیغمبر اسلام امروز کمرنگ شده است. درصورتی که در فضیلت آن احادیث بسیاری موجود می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: پیغمبر خدا «ص» فرمودند من چند چیز را بعنوان سنت در میان امت قرار میدهم که یکی از آنها پیشی گرفتن در سلام کردن بویژه به افراد کوچکتر و اهل خانواده می باشد. امام حسن عسگری در حدیثی دیگر میفرمایند انسان در هر جلسه و مکانی که وارد شد هرکجا که مقدور بود بنشیند و در انتخاب مکان بدنبال شأن و مقام باشد. این سخن حضرت تذکری جدی است در باب اجتناب از غرور و منیّت از سوی مؤمنین.

ایشان در پایان به موضوع امر به معروف و نهی از منکرات اشاره و گفتند: حضرت امام عسگری میفرمایند کسی که قصد انتقاد و یا نصیحت شخصی را دارد در جمع این کار را انجام ندهد و تذکرات خود را در پنهان و محفل خصوصی انجام دهد. همچنین حضرت میفرمایند اگر کسی خدای ناکرده بدنبال بردن آبروی برادر مسلمان خود باشد خداوند در همین دنیا حتما آبروی او را خواهد برد و او را به کیفر عمل زشت خود مبتلا خواهد نمود.

در ادامه این جلسه فرماندار ویژه ری با اشاره به موضوع آغاز سال جدید تحصیلی گفت: در آستانه فرارسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس می باشیم که نیازمند برنامه ریزی دقیق و پیش بینی تمهیدات مناسب از سوی تمامی دستگاه های مسئول می باشد. در این بین نقش آموزش و پرورش بعنوان متولی موضوع بسیار مهم می باشد که میبایست نسبت به هماهنگی ادارات اقدام گردد.

بشارت ادامه داد: یکی از موضوعات مهم روزهای آغازین مهرماه افزایش تردد خودروها و ایجاد ترافیک در معابر بویژه در ساعات ابتدایی صبح و تعطیلی مدارس می باشد که می تواند برای شهروندان بویژه در محدوده مجاور مدارس ایجاد زحمت نماید که ضروریست مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی های لازم را انجام داده و به نحو مقتضی این موضوع را مدیریت نمایند. البته با تدبیر دولت محترم و ابلاغ استانداری تهران نسبت به شناور شدن ساعت کاری ادارات تاحدودی مشکلات این حوزه رفع گردیده و دغدغه والدین دانش آموزان بویژه والدین شاغل ادارات کاهش یافته است.

وی افزود: موضوعاتی مانند سرویس دانش آموزان و فرهنگیان، نوسازی و تجهیز مدارس، افزایش کلاس های درس و سرانه آموزشی، توزیع کتاب های درسی، بیمه دانش آموزی، تأمین اقلام آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس، افزایش کیفیت آموزشی از مهمترین موضوعاتی است که در این نشست مطرح و پیرامون آنها بحث گردید که باتوجه به اهمیت بسیار بالای موضوع آموزش و پرورش نیازمند توجه بیش از پیش تمامی خانواده بزرگ فرهنگیان کشور و مسئولین ذیربط می باشد.

فرماندار ویژه ری در پایان گفت: انشاالله روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه طی مراسم هرساله باعنوان جشن شکوفه ها نوگلان عزیز کلاس اولی رسماً وارد مدرسه شده و سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند نمود که بنده بعنوان نماینده دولت مردمی برای تمامی محصلین عزیز و خانواده گرامی فرهنگیان در شهرها و روستاهای تابعه شهرستان ری از درگاه خداوند منان آرزوی سلامتی و مؤفقیت در سال پیش رو داشته و امیدواریم با همت و تلاش و همدلی کلیه مسئولین و متولیان امر سال آموزشی بسیار خوبی را پیش روی داشته باشیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه