مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

داستان ادامه دار شیرابه ماشین های حمل زباله در کهریزک

داستان ادامه دار ریختن شیرابه زباله های تهرانی ها در شهر کهریزک و بی تفاوتی شهرداری تهران نسبت به این موضوع باعث گلایه رسانه های محلی و مردم بخش کهریزک شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ سرریز مشکلات و معضلات شهر تهران به شهرستان ری از دیرباز این شهرستان را تحت تأثیر قرار داده و در حال حاضر شاهد آلودگی آب، خاک و هوا در ری و به ویژه بخش‌های جنوبی این شهرستان هستیم.

مجتمع پردازش پسماند آرادکوه یکی از معضلات اساسی برای ری و به ویژه بخش کهریزک محسوب می‌شود که محیط‌زیست این بخش را دگرگون کرده و علاوه بر انتشار بوی نامطبوع ناشی از فعالیت این مرکز، خاک و آب این منطقه نیز آلوده شده و همچنین ترددهای خودروهای سنگین حامل زباله نیز بر این مشکلات افزوده است.

روزانه تعداد قابل‌توجهی از خودروهای حامل زباله که فاقد تجهیزات شیرابه گیر هستند از سطح شهر کهریزک عبور می‌کنند که علاوه بر آلودگی هوا بر آلودگی معابر نیز تأثیر گذاشته و با تخلیه شیرابه در سطح خیابان‌ها آسفالت را از بین برده و بر مشکلات زیست محیطی این شهر دامن می‌زنند.

کهریزک وارث زباله‌های شهر تهران شده و جمعیت بیش از 40 هزار نفری این شهر با مشکلات ناشی از پردازش زباله‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و از حقوق اولیه شهروندی بی‌بهره هستند.

در ماه گذشته فیلمی از ریختن شیرابه های این خودروها در سطح شهر کهریزک منتشر شد که در پی آن شهردار کهریزک اعلام کرد با هماهنگی دستگاه قضایی این خودروهایی که فاقد شیرابه گیر هستند را توقیف و علیه آنها پرونده قضایی تشکیل شده است .اما در روزهای اخیر فیلم های دیگری توسط شهروندان دست به دست می شود که حاکی از ادامه این معضل هستند در همین راستا رئيس حوزه قضایی بخش کهریزک در گفتگو با خبرنگار تسنیم در شهرری اظهار داشت : پس از توقیف چندین خودرو از شهرداری تهران که ریزش شیرابه آن مشهود بود، پرونده قضایی تشکیل و استعلامات لازم از دستگاه‌های متولی کسب شد.

وی افزود: براساس استعلامی که از اداره محیط‌زیست شهرستان ری دریافت کردیم ریزش شیرابه خودروهای حامل پسماند بر اساس قانون تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

رئیس دادگاه کهریزک در ادامه گفت: خودروهای توقیف شده با تعهد رانندگان رفع توقیف شده اما رسیدگی قضایی به این پرونده در دادگاه کهریزک در حال انجام است.

پیرسرایی در پایان خاطرنشان کرد: مشخصات خودروهایی که پیش از این توقیف شده بودند به کلانتری اعلام شده تا مراقبت لازم در خصوص عدم تردد این خودروها در منطقه انجام شود و در صورت مشاهده مجدداً برای توقیف خودرو اقدام خواهد شد.

گفتنی است خودروهای حامل زباله تحت مدیریت شهرداری تهران است لذا انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری تهران نسبت به فعالیت این خودروها و همچنین مرکز آرادکوه نظارت و دقت بیشتری داشته باشد و در تمامی طرح‌های توسعه‌ای و تکمیلی سلامت مردم این منطقه را در دستور کار قرار دهد.

منبع خبرگزاری تسنیم
از طريق مریم باحور
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه