مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری خبر داد :دستورالعمل پیاده روی جاماندگان اربعین تدوین می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به فعالیت کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد اربعین شهرستان ری برای میزبانی از پیاده روی جاماندگان، گفت: امسال دستورالعمل استانی و کشوری پیاده روی جاماندگان اربعین شهرری تدوین و به مساله ملی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛بشارت در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین اظهار کرد: تشکیل جلسات ستاد اربعین از تیر ماه شروع شده و با بررسی کیفیت مراسم سال‌های گذشته، نقاط قوت و ضعف شناسایی شد و امسال با اضافه شدن ۲ کمیته جدید به ذیل ستاد اربعین، کمیته‌های ۱۲ گانه فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال کمیته‌های «آمار» و «مدیریت بحران» به ستاد اربعین اضافه شده است، گفت: کمیته آمار به منظور برآورد آمار جمعیتی و آمار مواکب و موارد دیگر ایجاد شده است چون در سال‌های گذشته آمار دقیقی از لحاظ میزان جمعیت نداشتیم و همچنین کمیته مدیریت بحران نیز برای اولین بار به منظور پوشش حوادث احتمالی ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری افزود: جلسه ستاد استانی با حضور استاندار تهران و فرماندهان سپاه‌های محمد رسول الله(ص) و سیدالشهدا(ع) استان تهران و پلیس راهور و فاتب برگزار شده و بخشی از کار توسط استان انجام خواهد شد زیرا حضور بیش از ۴ میلیون نفر در این مراسم پیش بینی می‌شود و میزبانی از این میزان جمعیت باید با مشارکت همه دستگاه‌ها باشد.

بشارت با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا بزرگترین اجتماع پیاده روی است، تصریح کرد: مراسم پیاده روی جاماندگان در شهرری دومین اجتماع بزرگ پیاده روی است لذا این مراسم فراتر از سطح شهرستان بوده و موضوع ملی است و در این راستا مقرر شده است که امسال دستورالعمل استانی و کشوری این مراسم تدوین و به مساله ملی تبدیل شود.

زائران حرم عبدالعظیم به «اربعین با یک سلام» بسنده کنند

وی به جلسات مشترک با حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت پذیرش زائران در حرم محدود است و اگر جمعیت متوقف شود، پذیرش سخت خواهد بود لذا باید زائران نسبت به ورود و خروج سریع از حرم و «اربعین با یک سلام» بسنده کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه امسال با آمادگی بیشتری به استقبال این آیین معنوی می‌رویم، عنوان کرد: یک هفته تا روز اربعین و پیاده روی دلدادگان حضرت اباعبدالله(ع) باقی مانده و ستاد اربعین شهرستان آمادگی کامل از میزبانی زائران را دارد ضمن اینکه ستاد اربعین استان تهران، شهرداری تهران، سپاه و سایر سازمان‌های مثل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و غیره حمایت خواهند کرد تا این حرکت مردمی به بهترین شکل برگزار شود.

بشارت در رابطه با رفع برخی مشکلاتی که سال‌های قبل وجود داشت، خاطرنشان کرد: تمهیدات برای کاهش آسیب‌ها اتخاذ شده به عنوان مثال قرار است در جانمایی موکب‌ها فواصل رعایت شود، تعداد اتوبوس‌ها برای برگشت زائران بیشتر شود، از سرویس بهداشتی پرتابل استفاده شود و به جای نیوجرسی برای انسداد مسیر، از راه‌بند استفاده شود که پس از اتمام مراسم بلافاصله مسیر بازگشایی شود که برای این منظور ۵۰ راه‌بند در نظر گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: کمیته پشتیبانی، خدمات رسانی و تبلیغات محیطی، کمیته هماهنگی و امور اجرائی، کمیته آمار، کمیته فرهنگی و امور زائرین، کمیته جانمائی موکب‌ها، کمیته حمل و نقل و امور ترافیکی، کمیته امنیتی، کمیته بازرسی و ارزیابی عملکرد، کمیته بهداشت و سلامت، کمیته مدیریت بحران، کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه و کمیته محورهای مواصلاتی کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد اربعین شهرستان ری هستند.

همه ساله خیل عظیمی از دلدادگان اهل بیت علیهم السلام در روز اربعین، به تأسی از اجتماع بزرگ پیاده روی کربلا؛ از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری پیاده روی می‌کنند. 

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه