مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشاوران املاک غیرمجاز در ری به نابسامانی بازار مسکن دامن می‌زنند

سرپرست فرمانداری شهرستان ری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی بدون دریافت مجوز قانونی به راه‌اندازی دفتر مشاور املاک اقدام می کنند که حجم بالایی از تخلفات حوزه مسکن در همین واحدهای غیرمجاز اتفاق افتاده و این افراد برای سود بیشتر با اقدام خلاف قانون به نابسامانی بازار مسکن، املاک و مستغلات دامن می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛محمد بشارت روز سه شنبه در نشست شورای مسکن شهرستان ری افزود: افزایش بدون ضابطه و بیش از عرف قیمت املاک در خرید و فروش و اجاره، فروش قولنامه‌ای و بدون احراز اسناد قانونی مالکیت، انجام معاملات صوری با هدف بالابردن قیمت و فشار مضاعف بر قشر کم‌درآمد به‌ویژه مستأجران از مشکلاتی است که در اثر فعالیت دفاتر مشاوران املاک غیرمجاز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت معاملات ملکی و لزوم نظارت هرچه بیشتر در این حوزه خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند ورود جدی تمام دستگاه و نهادهای متولی امر ساماندهی بازار بویژه اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه در حوزه نظارت و بازرسی مستمر از فعالیت واحدهای مشاور املاک است.

این مسئول اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع از اواسط خردادماه سال جاری و با اعمال رویکرد جدید مدیریتی جلسه شورای مسکن شهرستان بصورت منظم درحال برگزاری بوده و تاکنون تصمیمات خوبی در جهت کنترل بازار املاک، ایجاد ثبات در قیمت ها و نظارت و آموزش هرچه بیشتر متصدیان واحدهای مشاور املاک اخذ و جهت اجرا به دستگاه ها ابلاغ شده است.

بشارت اظهار امیدواری کرد که با تقویت حوزه نظارت و بازرسی و فعالیت جدی تر اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه جهت قانونمند شدن فعالیت در این حوزه و آموزش متصدیان واحدهای فعال در آینده ای نزدیک شاهد استقرار ثبات و آرامش نسبی در بازار خرید و فروش و اجاره املاک و مستغلات بوده و بتوانیم در حد بضاعت رضایت خریداران، فروشندگان و به ویژه قشر اجاره نشین را جلب کنیم.

تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در شهرستان جهت ساماندهی دفاتر مشاور املاک باهدف مقابله و پیشگیری از تکرار تخلفات در این صنف، جلوگیری از فعالیت دفاتر مشاور املاک غیرمجاز و فاقد مجوز در شهر و روستاهای تابعه و همچنین تشکیل تیم های گشت و بازرسی مشترک جهت نظارت بر عملکرد دفترهای مشاور املاک از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

برگزاری نشست شورای مسکن شهرستان ری با هدف کنترل بازار املاک و مستغلات سومین نشست شورای مسکن شهرستان ری با هدف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه ری و باحضور اعضا در فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ری با پنج بخش و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه