مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز طرح جهادی طعمه گذاری برای اتلاف موش ها و حیوانات موذی در سطح شهر باقرشهر

مرتضی همتی شهردار باقرشهر از اجرای طرح جهادی طعمه گذاری حیوانات موذی ( موش) در سطح شهر خبر داد و گفت: طرح طعمه گذاری و امحای حیوانات موذی در راستای اجرای مطالبات و درخواستهای شهروندان و با هدف ارتقاء سلامت عمومی شهر و پاکسازی و سالم سازی سطح شهر در باقرشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ مرتضی همتی شهردار باقرشهر از اجرای طرح جهادی طعمه گذاری حیوانات موذی ( موش) در سطح شهر خبر داد و گفت: طرح طعمه گذاری و امحای حیوانات موذی در راستای اجرای مطالبات و درخواستهای شهروندان و با هدف ارتقاء سلامت عمومی شهر و پاکسازی و سالم سازی سطح شهر در باقرشهر آغاز شد.

شهردار باقرشهر با اعلام این خبر، اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید باقرشهر در کنار چند منبع آلودگی شهر تهران قرار دارد، یکی از این منابع آلودگی کانال فاضلاب شهر تهران است که از شمال تا جنوب باقرشهر امتداد دارد، به دلیل این منبع آلودگی طولانی و همچنین عدم لایروبی و کفسازی مناسب بعضی از کانال های جمع آوری آبهای سطحی، در باقرشهر آلودگی های مختلفی وجود دارد از جمله تعداد زیاد موش که همیشه در ملاقاتهای مردمی مورد اعتراض شهروندان بوده است.

همتی افزود : در گذشته نیز طرح طعمه گذاری حیوانات موذی در سطح شهر اجرا می شده است، اما اینبار با تعویض سم موشهایی که در قبل استفاده می شد و این حیوانات نسبت به آن مقاوم شده بودند و همچنین طعمه گذاری مناسب، امیدواریم در یک کار ضربتی و جهادی ظرف مدت چهار روز بخش قابل توجه ای از این حیوانات که باعث آزار و اذیت شهروندان می شدند را در سطح شهر از بین ببریم و موجبات آسایش بیشتر شهروندان را فراهم نمائیم.

وی تاکید کرد: البته این همه کار نیست و ما باید اولاً نسبت به پاکسازی منابع و معابر آلوده که در حاشیه و داخل شهر وجود دارند، اقدام نمائیم و در ثانی با فرهنگ سازی مناسب بخشی از آلودگی که توسط شهروندان ایجاد می شود با کمک خود شهروندان از بین ببریم.

شهردار باقرشهر در پایان از شهروندان خواست تا در این راستا با خادمان خود در شهرداری باقرشهر همکاری نموده و با دقت در دفع اصولی پساب منازل به خصوص در بافت فرسوده و مرکزی شهر و همچنین زباله های خانگی و عدم رها سازی زباله و پسماند در آبروها، کانال ها و محل های در دسترس موشها باعث کاهش دسترسی جانوران موذی به مواد غذایی و جلوگیری از گسترش و ازدیاد آنان شوند.

در پایان گفتنی است شهروندان در صورت مشاهده کلونی و یا لانه های این جانوران موذی(موش) و یا مواجهه با لاشه این حیوانات مراتب را به شماره سامانه ۱۳۷ شهرداری باقرشهر و یا با شماره ۵۵۲۲۷۰۸۱ _ ۰۲۱ اطلاع دهند تا همکاران شهرداری در اسرع وقت نسبت به طعمه گذاری و یا پاکسازی محل اقدام نمایند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه