مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح جامع باقرشهر تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر سیاست تسریع در قانون جهش تولید مسکن، از تصویب طرح جامع باقرشهر و طرح جامع شهرک اعتمادیه شهریار استان تهران برای تکمیل زیرساخت‌های لازم شهری و تامین مسکن متقاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیاست دولت تسریع در الحاق اراضی به محدوده شهرها با راهکارهای کارشناسی است، گفت: در نشست با نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد تا برای تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن و نهضت ملی، جلسات شورای در فواصل زمانی کوتاه‌تر و ساعات طولانی‌تری برگزار شود تا بدین ترتیب به موضوعات بیشتری پرداخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در تشریح تصمیمات اخذ شده در ششمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری بیان کرد: طرح جامع باقرشهر در جلسه امروز با جمع بندی کمیته فنی شورای عالی و نظر موافق اعضای شورای عالی مصوب شد. شورای عالی شهرسازی و معماری با افزایش وسعت شهر باقرشهر برای تامین زیرساخت‌های و فضاهای شهری موافقت کرد. در همین خصوص مقرر شد تا افق طرح سال ۱۴۱۵ باشد و در این افق جمعیتی زمین‌هایی که به طرح جامع شهر الحاق شد به تامین زیرساخت‌ها، فضاهای خدماتی و سکونت شهروندان اختصاص یابد.

دانشجو تصریح کرد: تصویب طرح جامع باقرشهر می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل آنها اعم از فضای سبز، فضاهای فرهنگی و دیگر موارد با پیگیری شهرداری و شورای شهر در بازه زمانی معینی کمک کند.

به گفته وی، نگرانی‌هایی در خصوص تامین آب، قرار گیری در کنار شهر تهران و احتمال تبدیل شدن آن به مراکز تجاری بزرگ با ایجاد ترافیک سنگین به شهر مطرح شد که مقرر شد تمامی این موارد پایش شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه