مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجلیل فرماندار ری و شهردار منطقه 20 از خبرنگاران

عصر امروز به همت روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری و شهرداری منطقه 20 مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان ری در فرهنگسرای ایوان ری با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛همزمان با فرارسیدن روز بزرگداشت خبرنگار، نشست هم اندیشی و مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ری باحضور محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه ری، محمد صائبی مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۲۰، جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان، داریوش قاسمی زاده رئیس دادگستری، حجت الاسلام شیخ حسن عامری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام علی کنگرلو رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حامد احمدپور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدیه حسنی رییس اداره فرهنگ و ارشاد، بخشداران، شهرداران و سایر مسئولین شهرستان ری در مجموعه فرهنگی هنری ایوان ری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در این نشست در سخنانی ضمن تسلیت به ملت شریف ایران بمناسبت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز عنوان کرد: قطعا عاقبت دردناکی در انتظار عاملین، آمرین و کسانیکه از این اقدامات کور و بزدلانه حمایت و پشتیبانی می کنند خواهد بود. امروز نکته مهمی که دشمن باتمام امکانات و توان بدنبال آن می باشد دور و جدا کردن مردم بویژه نسل جوان و نوجوان از دین و اعتقادات می باشد. اما همانطور که حضرت آقا بارها اشاره فرمودند دشمنان در محاسبات خود دچار اشتباه هستند و گواه این موضوع برگزاری باشکوه و پر عظمت مراسمات عزاداری ایام شهادت آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام در جای جای کشور عزیزمان می باشد.

بشارت ادامه داد: امروز موضوعی که اهمیت دارد و نقش اصحاب رسانه را پر رنگ می نماید ایفای نقش به مانند نقش حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت امام سجاد علیه السلام می باشد که پس از گذشت ۱۴۰۰ سال روایات این بزرگواران در موضوع حادثه کربلا متقن و محکم می باشد. امروز دشمن بدنبال جریان سازی است و در یک جنگ تمام عیار شناختی و رسانه ای وارد شده است و این میطلبد که کلیه اصحاب محترم رسانه آمادگی کامل جهت دفاع شناختی در موضوعات مختلف را جهت صیانت از ارزش های دینی و ملی داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال حضرت امام «ره» به دو کلیدواژه اساسی ایمان و امید اشاره فرمودند. در موضوع امیدآفرینی ۲ عامل بسیار تاثیر گذار می باشند. اول عامل نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و بیان دستاوردها و افتخارات نظام و عامل دوم اقدام و عمل کلیه مسئولین و مدیران کشور می باشد. رسانه شریک تصمیمات مسئولین در هر مرحله ای است. اگر اصحاب رسانه به سمت سطحی نگری و توجه به حواشی حرکت نمایند به تبع اکثر مدیران نیز به همین سو حرکت خواهند کرد و اگر رسانه ما عمیق فکر کنند و در موضوعات اصلی متمرکز شوند توجه مدیران نیز به موضوعات اصلی و اولویت ها خواهد بود. پس رسانه ها شریک تصمیمات مدیران سطحی نگر و ژرف اندیش خواهند بود.

سرپرست فرمانداری ویژه ری ادامه داد: امروز خیلی خوشحال هستیم که تمامی عزیزان حوزه رسانه باوجود اختلاف سلیقه در این مراسم حضور دارند. انشاالله با همین نگاه درکنار تمامی دوستان باهدف رشد و پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان ری به پیش خواهیم رفت و هیچگاه قائل به حذف هیچکدام از رسانه ها و فعالان حوزه خبر نخواهیم بود، زیرا در شرایط فعلی کشور تمامی عزیزان اصحاب رسانه در راستای منویات مقام معظم رهبری در میدان بسیار مهم جهاد تبیین حضور داشته و کمک کننده مجموعه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند.

بشارت افزود: موضوع اختلاف دیدگاه و سلیقه قاعدتا در تمامی امور و میان فعالان یک حوزه وجود دارد و اصحاب رسانه نیز از این موضوع مستثنا نیستند، اما بحث مهم این است که تمامی عزیزان فعال در عرصه رسانه و خبر دل در گروی این کشور، نظام و مردم داشته و مقصود و هدف همه یکی و همان سرافرازی ایران اسلامی در تمامی عرصه ها در سطح جهان می باشد. به همین دلیل رویکرد اصلی ما در مجموعه فرمانداری ویژه شهرستان ری هم افزایی و همکاری با تمامی اصحاب محترم رسانه و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم و اهالی شریف شهرها و روستاهای قبله تهران می باشد که در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

وی اشاره کرد: امروز پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش های مختلف قابل چشم پوشی نیست. به تبع آن در سطح شهرستان ری نیز در دولت حضرت آیت الله رئیسی و دولت های قبل اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است که وظیفه ما و تمامی اصحاب رسانه بیان این اقدامات می باشد. البته در کنار ظرفیت های مثبت شهرستان مشکلات و معضلاتی نیز وجود دارد که ما اگر خواهان رفع آنها هستیم چاره ای جز ایجاد وفاق و همدلی میان کلیه گروه ها و دیدگاه های فعال در زیر سایه نظام اسلامی نداریم.

فرماندار ویژه ری گفت: یکی از وظایف مهم خبرنگاران و فعالان عرصه خبر بیان دستاوردها و اقدامات دولت مردمی در سطح شهرستان می باشد. بطور مثال در سال جاری مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه ساخت و بهسازی راه های مواصلاتی شهرستان درحال هزینه می باشد و با برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۷۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در سال جاری و آتی در حوزه راه صورت خواهد پذیرفت، در حوزه آموزش ۷ مدرسه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افتتاح و یا در آستانه افتتاح می باشد و مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر ریاست جمهور برای ادامه تکمیل مدارس و افزایش سرانه های آموزشی پیش بینی شده است. در حوزه بهداشت و درمان فقط در پروژه های بیمارستان شهدای هفتم تیر یکهزار و پنجاه میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر پیش بینی شده است. در حوزه سرانه های ورزشی به زودی شاهد بهره برداری از دو‌ مجموعه استادیوم قیامدشت و مجموعه زمین چمن بهشتی خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه طرح های هادی روستایی بعضا برخی از روستاها بیش از ۱۰ سال می باشد که در انتظار بازبینی طرح می باشند که در دولت سیزدهم فرایند بازبینی در تمامی این روستاها در سطح شهرستان آغاز و انشاالله با اولویت تعدادی تا انتهای سال جاری به پایان خواهد رسید. در موضوع مجتمع آرادکوه مصوباتی در قالب سفر ریاست جمهوری داشتیم، همچنین اجرای طرح های بلندمدت مانند تکمیل خط یک و شش مترو، ساخت ایستگاه تبادلی راه آهن، پروژه ساخت تصفیه خانه فاضلاب باقرشهر و… که با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری همگی نمایانگر توجه ویژه دولت به شهرستان ری و رشد و پیشرفت آن می باشد.

 

بشارت ادامه داد: مجموعه دولت حضرت آیت الله رئیسی نه تنها در حال کار می باشد بلکه باید بگوییم درحال کار ویژه و تمام وقت می باشد. امروز متاسفانه در حوزه جهاد تبیین و بیان دستاوردها دچار ضعف می باشیم. اگر شما اصحاب محترم رسانه اقدامات دولت سیزدهم را با عملکرد دولت های قبل مقایسه نمایید و آنرا برای عامه مردم تبیین و تشریح نمایید قطعا در عرصه امیدآفرینی موثر خواهد بود‌.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در اسفندماه سال جاری بیان کرد: بنده از تمامی رسانه ها و فعالان حوزه خبری درخواست دارم که در موضوع انتخابات و راهبردهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری شامل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت ورود جدی نموده و جهت افزایش میزان مشارکت عمومی در انتخابات کار موثر و جدی نمایند. قطعا برگزاری انتخاباتی باشکوه در کمال امنیت و سلامت و مشارکت حداکثری تمامی اقشار بویژه نسل جوان و نوجوان ضامن اقتدار و تحکیم پایه های نظام و کشور خواهد بود و بار دیگر به تمامی جهان بویژه دشمنان و معاندین اثبات خواهد نمود که نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی برخواسته از مردم و مبتنی بر آراء مردمی می باشد که انشاالله با مشارکت تمامی علاقه مندان به نظام و کشور بار دیگر مهر باطلی بر نقشه ها و طرح های شوم دشمنان نقش خواهد بست.

امیدآفرینی و نقد منصفانه دو بازوی مهم اصحاب رسانه برای خدمت در جامعه می باشد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران در سخنرانی خود با اشاره به موضوع مهم ارزش های خبری و اطلاع رسانی به موقع و شفاف به جامعه گفت: اولین موضوع مهم در کار خبرنگاری روایت اول بودن و انتقال سریع و به موقع اخبار و رویدادها به مخاطبین می باشد که خوشبختانه اصحاب محترم رسانه در مجموعه شهرستان ری همیشه در این حوزه فعال و مؤثر بوده اند. البته موضوع مهمی که در این بین وجود دارد روایتگری منصفانه می باشد که ضروریست اصحاب رسانه و فعالان حوزه خبر به این نکته توجه ویژه ای نمایند.

صائبی ادامه داد: برخلاف دوره های گذشته و با نگاه مثبت استاندار محترم یکی از سیاست های اصلی ما در مجموعه اداره کل روابط عمومی استانداری ایجاد فضای هماهنگی و عدم تفکیک فعالان حوزه خبر و روابط عمومی ادارات و دستگاه های مختلف می باشد که این موضوع به بحث روایتگری به موقع، شفاف و دقیق کمک شایانی می نماید.

وی افزود: یکی از وظایف بسیار مهم اصحاب رسانه در شرایط فعلی کشور موضوع امیدآفرینی و ایجاد حس نشاط و انگیزه در میان جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان است. البته در کنار امیدآفرینی و بیان نکات مثبت یکی دیگر از عواملی که می تواند بسیار مفید و مؤثر واقع شود موضوع نقد منصفانه می باشد که ضروریست خبرنگاران محترم به آن توجهی ویژه نمایند.

مشاور استاندار تهران ادامه داد: درحال حاضر یکی از موضوعاتی که بصورت جدی در مجموعه استانداری درحال پیگیری آن می باشیم ایجاد شبکه واحد اطلاع رسانی است. اقدامات خوبی نیز در این باره انجام شده و درحال پیگیری می باشد. از فواید ایجاد این شبکه انتقال سریع و صحیح اخبار در سطح استان تهران می باشد. به گونه ای که بطور مثال حتی اخبار یکی از بخشداری های تابعه در دورترین نقاط مرزی استان نیز به مانند اخبار مجموعه استانداری، فرمانداری، شهرداری و سایر دستگاه های مستقر در مرکز استان در کمترین زمان ممکن و با حفظ کلیه اصول و قواعد در سطح مجموعه استان منتشر و به اطلاع مخاطبین خواهد رسید که انشاالله با تکمیل این طرح به زودی شاهد نتایج خوب و مثبت آن خواهیم بود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران در پایان با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی باحضور اصحاب رسانه و فعالان حوزه روابط عمومی عنوان کرد: امتداد اینگونه نشست ها و تعامل سازنده میان خبرنگاران بعنوان نمایندگان جامعه و مسئولین و کارشناسان روابط عمومی بعنوان نمایندگان ادارات و دستگاه ها بسیار مفید و سازنده خواهد بود که یکی از نتایج مثبت آن، موضوع امیدآفرینی در سطح جامعه که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری می باشد بوسیله بیان دستاوردها و اقدامات مهم مجموعه نظام و دولت حضرت آیت الله رئیسی می باشد که بنده امیدوارم با همدلی و همراهی کلیه همکاران روابط عمومی و عزیزان اصحاب رسانه بتوانیم بیش از پیش در این حوزه مؤثر و منشاء اثر خیر باشیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه