مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عملیات آبرسانی به 5 روستای شهرستان ری با حضور استاندار آغاز شد

با حضور استاندار تهران در شهرستان ری عملیات آبرسانی به 5 روستای شهرستان ری آغاز شد و تا 4 ماه آینده مشکلات آب آشامیدنی این روستاها برطرف می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری استاندار تهران از ساعات اولیه صبح امروز شهرستان ری بود و در این سفر یک روزه بازدید و افتتاح دفتر بیمه سلامت شهرستان ری، بازدید از چهار کارخانه دانش بنیان در شهرک صنعتی شمس آباد، بازدید از روند اجرای پروژه کمربندی دوم، میدان غنی آباد و پل فیروزآباد، افتتاح مدرسه متوسطه اول باقرالعلوم و کلنگ زنی پروژه خط انتقال آب روستایی روستاهای بخش مرکزی، خاوران و قلعه‌نو را در دستور کار خود قرار داد.

حسن حقیقی عصر امروز در آئین مرحله نخست عملیات آبرسانی به روستاهای شهرستان ری که با حضور استاندار تهران برگزار شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به پنج روستای شهرستان ری آغاز شد و ظرف چهار ماه قرار است مشکلات آب آشامیدنی این روستاها با طول 3900 متر لوله گذاری برطرف شود.

وی افزود: روستاهای قاسم آباد تهرانچی، کریم آباد، عباس آباد علاقبند، علی آباد قیصریه و گل‌تپه کبیر روستاهایی هستند که از این نعمت بهره مند می‌شوند.

محسن اردکانی هم در این مراسم گفت: طی 50 سال اخیر منابع آب آشامیدنی به کمترین حد خود رسیده است.

وی ادامه داد: 30 میلیون متر مکعب نسبت به پارسال حجم آب کمتر شده اما ظرفیت تصفیه خانه ششم را داریم افزایش می دهیم تا جبران کمبودها شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران تصریح کرد: 250 لیتر مصرف آب آشامیدنی هر تهرانی در روز که از تمام کشورهای منطقه بیشتر است و اگر 10 درصد هم صرفه جویی کنیم مشکلات بسیار کمتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم همراهی کنند تا خشکسالی با مصرف صحیح آب آشامیدنی مدیریت شود.

اردکانی یادآور شد: طرح امروز هم بر این مبنا است که همان کیفیت آبی که به شهر می‌دهیم به روستا ارائه کنیم.

در ادامه استاندار تهران این پروژه را بسیار مناسب دانست و گفت: آب مایه حیات است و امروز به عنوان کالای راهبردی محسوب می‌شود؛ میانگین 250 لیتر مصرف آب آشامیدنی توسط شهروندان یک فاجعه است چراکه اگر آمار را به حد نرمال نرسانیم برای قطره‌ای آب باید فرسنگ چ‌ها راه برویم.

علیرضا فخاری افزود: آنچه که ما توان داریم پشت سدها نگه داریم همان‌هایی است که می‌بینید و در مناطقی مثل دماوند و شمیرانات با کم آبی مواجه هستیم.

استاندار تهران ابراز داشت: آبرسانی به روستاها و بازگشت مردم به این مناطق مهم است و باید برای آن ظرفیت سازی کرد؛ نظام آب و فاضلاب ما فرسوده و کهنه است و بخشی که در سدها هدر می رود حتی به شمار نمی‌آید.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در موضوع آب مهم است و حتی می‌توان بروشورهایی به در خانه‌ها ببریم تا مصرف صحیح آب را به مردم گوشزد کنیم.

فخاری در پایان خاطرنشان کرد: باید کنتور آب آپارتمان‌ها هم جدا تا میزان مصرف خانوارها مشخص شود و این گونه نباشد که برخی از این میزان آب سوء استفاده کنند.

منبع تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه