مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرری با 61.5 هزار نفر شاغل رتبه دوم استان تهران را دارد

حدود 186.6 هزار نفر با سهمی حدود 42.01 درصد از کل شاغلان در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان، در بازار کار تهران مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران نگاهی به اقتصاد استان تهران داشته است. این گزارش به استناد داده‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نشان می‌دهد که پاکدشت با سهم حدود 14 درصد از کل شاغلان و تعداد 62.3 هزار نفر و شهر ری با سهم حدود 13.8 درصد از کل شاغلان و تعداد 61.5 هزار نفر به ترتیب بیشترین تعداد شاغل را دارند. در مقابل، شمیرانات با 0.3 هزار نفر و پیشوا با 1.1 هزار نفر کمترین تعداد شاغل را دارد.

شهر تهران به‌عنوان پایتخت و از کلان‌شهرهای کشور، کانون اتخاذ تصمیمات و سیاست‌های خرد و کلان در بخش‌های مختلف اداری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شناخته می‌شود. تسلط سیاسی این شهر باعث شده تا عمده فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی در این کلان‌شهر انجام شود. همین امر هم موجب ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع شده است.

بازار کار

پاکدشت بیشترین تعداد شاغل را دارد

اطلاعاتی که در این گزارش گنجانده شده، حاکی از این مطلب است که حدود 186.6 هزار نفر با سهمی حدود 42.01 درصد از کل شاغلان در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان، در کلان‌شهر تهران مشغول به فعالیت هستند.

از بین آمارهای ارائه شده هم می‌توان مشاهده کرد که پاکدشت با سهم حدود 14 درصد از کل شاغلان و تعداد 62.3 هزار نفر و شهر ری با سهم حدود 13.8 درصد از کل شاغلان و تعداد 61.5 هزار نفر به ترتیب در جایگاه دوم و سوم از نظر بیشترین تعداد شاغلان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان تهران قرار می‌گیرند.

 چرا طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی بیشتر شده‌اند؟

ترکیب شاغلان

وضعیت بازار کار استان تهران چگونه است؟

در این گزارش نمای کلی از بازار کار استان تهران نیز ارائه شده است. طبق اطلاعات ارائه شده، به استثنای نرخ مشارکت اقتصادی، سایر مولفه‌های بازار کار استان تهران در مقایسه با میانگین کل کشور در سطح نسبی بهتری قرار دارد. نسبت اشتغال در این استان در سال ۱۴۰۱ حدود 37.۴ درصد بوده که ۰.۲ واحد درصد نسبت به میانگین کل کشور بیشتر است. نرخ بیکاری در استان تهران نیز 7.۴ درصد بوده که 1.6 واحد درصد نسبت به کل کشور کمتر است.

در ضمن، در بازار کار استان تهران، بخش خدمات نیروی کار بیشتری را به خود جذب کرده و در مقابل بخش کشاورزی فقط 1.9 درصد سهم دارد. نقش صنعت در بازار کار استان و کشور تقریباً مشابه است.

گفتنی است، وضعیت عمومی استان تهران نشان می‌دهد که پایتخت ایران با مساحت حدود 13.5 هزار کیلومتر مربع و جمعیت 13.9 میلیون نفری رتبه بیست و نهم از نظر سطح و رتبه نخست از نظر جمعیت را در میان استان‌های کشور داراست. نرخ شهرنشینی در استان تهران 9۴.6 درصد بوده، در حالی که میانگین این نرخ در کل کشور 76.3 درصد است. استان تهران بعد از استان قم رتبه دوم را از لحاظ نرخ شهرنشینی در کشور داراست.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه