مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ایجاد بوستان ۳۰ هکتاری مزرعه و باغ گل‌ها در شهرری

شهردار منطقه 20 گفت :در ایجاد و تکمیل بوستان مزرعه اتفاق خوبی افتاده است، به طوری که برای اولین بار در وسعت ۳۰ هکتار یک مجموعه مفرحی از ویژگی های طبیعی در کنار فعالیت هایی که کشاورزان در مجاورت بزرگراه شهید آوینی انجام می دهند، در حال آماده سازی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه در بودجه شهرداری منطقه با نگاه تحولی به آن بخش از عارضه ها و مسائلی که سالیان سال شهروندان منطقه را آزار می داد به صورت ویژه توجه شده است، اظهار کرد: در اقدامات فرهنگی و ایجابی نیز با توجه به ظرفیت های خوب منطقه، بیشترین بودجه شهرداری مناطق در منطقه ۲۰ مصوب شد. همچنین در کنار برنامه های آیینی مانند پیاده روی اربعین که برای احیای فرهنگ اصیل است، برنامه ری‌گردی و معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی شهری با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است. از این جهت بود که نگاه بودجه ای نیز در این حوزه در تکمیل پروژه مجموعه تاریخی، فرهنگی و گردشگری بی بی شهربانو اعتبارات خوبی را قائل شدند که فاز دوم آن امسال آغاز می شود و در آن مجموعه مفصلی از امکانات تفریحی، تاریخی و معرفی بقعه و زیارتگاه بی بی شهر بانو و موارد خدماتی مانند شهربازی و دریاچه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پروژه بوستان مزرعه افزود: در ایجاد و تکمیل بوستان مزرعه اتفاق خوبی افتاده است، به طوری که برای اولین بار در وسعت ۳۰ هکتار یک مجموعه مفرحی از ویژگی های طبیعی در کنار فعالیت هایی که کشاورزان در مجاورت بزرگراه شهید آوینی انجام می دهند، در حال آماده سازی است. همچنین با حضور فعالان محیط زیست و با ایجاد فضای آبی، طرح بازگشت لک لک ها به شهرری و منطقه پیرامون حرم را داشته باشیم که در این نقاط لانه گزینی کنند و فرصت خوبی برای جذب گردشگران و بازدید شهروندان و تکریم  بیشتر کشاورزی صورت بگیرد.

فاز دوم مجموعه بزرگ سیمان ری و موزه صنعت در دست اقدام

ناظم رضوی با بیان اینکه فاز دوم مجموعه بزرگ سیمان ری و موزه صنعت در دست اقدام است، ادامه داد: امیدواریم این مجموعه بزرگ هم در بعد ایجاد موزه و هم در کارخانه نوآوری و تقویت شرکت های دانش بنیان فعال باشد و یکی از مراکزی باشد که فعالیت های استارتاپ ها در آن محسوس است البته اقدامات آن توسط سازمان نوسازی در حال انجام است.

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: در بعد ساخت و تولید مسکن نیز با توجه به ظرفیت های خوبی که در منطقه وجود داشت با رویکرد مسکن با کیفیت، از جمله مناطق پیشرو در طرح اقدام جهادی مسکن هستیم که در کنار وزارت راه و شهرسازی اقدامات مناسبی در حوزه تولید مسکن در حال انجام است.

وجود ۹ ساختمان ناایمن با کاربری مسکونی

وی با اشاره به اینکه یکی از مخاطراتی که در منطقه ۲۰ با آن مواجه هستیم ساختمان های ناایمن است، گفت: در بهره برداری این ساختمان‌ها به صورت سکونتی مسائل پیچیده تر از ساختمان های تجاری و کاری است.

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: در منطقه حدود ۹ ساختمان ناایمن با کاربری مسکونی داریم که از سال گذشته برگزاری نشست‌ها و اقناع سازی ساکنان آنها اقداماتی صورت گرفته و امسال نیز این موضوع در حال پیگیری است. بنا است که بخشی از این ساختمان‌ها را بامشارکت شهروندان ایمن سازی کنیم و در بخشی نیز مخاطراتی به دلیل تعدد قنوات و کانال های آب‌رو در سطح منطقه داشتیم که با آب منطقه‌ای و فرمانداری برای حل مشکل در حال رایزنی هستیم، درباره تعدادی از این ساختمان‌ها نیز توسط ذینفعان اقدام به مقاوم سازی شده است.

ایمن سازی گودهای ناایمن

ناظم‌رضوی در ادامه درخصوص گودهای پرخطر منطقه ۲۰ هم توضیح داد: سه گود پرخطر در منطقه داشتیم که با هماهنگی دادستان و ذینفعان یکی از آنها پر شد و یکی دیگر از این گودها نیز با صدور پروانه مجدد، فعالیت در آن اجرایی شده و در خصوص دیگر گود باقیمانده نیز با رفع مشکل حقوقی رفع خطر انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ درباره ایجاد شهرک گلخانه ای در این منطقه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که منطقه به دلیل مجاورت با شهر پاکدشت و گلخانه های مجاور دارد، نقطه ای را در مجاورت یکی از پارک های جنگلی جانمایی کرده ایم و در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم تا یک شهرک گلخانه ای با مشارکت بخش خصوصی در آن ایجاد کنیم؛ به این نحو که هم فضایی برای گردشگران فراهم شود و هم امکانی را برای تامین نیاز منطقه در حوزه محصولات گل و گیاه و نهال ایجاد کند.

ایجاد دریاچه با کارکرد دو منظوره

وی با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی که قرار است امسال در حوزه فضای سبز انجام شود بحث بازچرخانی آب و استفاده از ظرفیت آبهای نامتعارف است، گفت: در منطقه ری تصفیه خانه جنوب تهران را داریم و از آنجا که بخشی از آب خروجی این تصفیه خانه طبق توافقات قبلی مربوط به شهرداری تهران است، ایجاد ظرفیت هایی مثل مخازن و دریاچه هایی که کارکرد دو منظوره تفریحی و استفاده در حوزه فضای سبز داشته باشند را در دستور کار داریم.

ناظم رضوی در پایان خاطرنشان کرد: باغی را در دست تملک داریم که با همکاری سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران تبدیل به باغ گل‌های شهر ری می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه