مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهردار باقرشهر :چابک سازی باید در ساختار شهرداری اجرایی ‌‌گردد

جلسه ی شورای دوایر با حضور معاونین ، مدیران و مسئولین واحدهای شهرداری به ریاست مرتضی همتی شهردار باقرشهر در سالن جلسات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری باقرشهر برگزار گردید و مسائل و مشکلات شهری، شهروندی و واحدهای شهرداری در تمامی زمینه ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری، جلسه ی شورای دوایر با حضور معاونین ، مدیران و مسئولین واحدهای شهرداری به ریاست مرتضی همتی شهردار باقرشهر در سالن جلسات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری باقرشهر برگزار گردید و مسائل و مشکلات شهری، شهروندی و واحدهای شهرداری در تمامی زمینه ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 مهمترین هدف از برگزاری جلسه با مدیران،آسیب شناسی سازمانی است

مرتضی همتی شهردار باقرشهردر ابتدای این جلسه مهمترین هدف از برگزاری این جلسات را، شناسایی آسیب ها دانست و گفت: قدم اول جهت بهبود مدیریت در یک سازمان، آسیب شناسی سازمان است.باید پیش از آن که مورد حسابرسى قرار گیریم، خود به حساب خودمان برسیم، بایدآسیب ها را شناسایی کنیم تا بتوانیم موانع رشد و توسعه سازمان را شناسایی و جهت رفع آنها برنامه ریزی کنیم.

همتی اظهار داشت: در سیستم مدیریت شهری عملکرد کلیه واحدها در ارتباط با یکدیگر معنا پیدا می‌کند، لذا هدف بعدی از برگزاری این جلسات سیاست گذاری برنامه های شهری است. بنابراین برای داشتن یک برنامه منسجم برای شهر ، حتماً نیاز است تمامی ابعاد و زوایای مؤثر در اداره شهر به صورت سیستمی و در ارتباط با یکدیگر باشند، تنها در این جلسات است که می توانیم در مرحله اول مشکلات را شناسایی و در مرحله بعد، جهت رفع آنها با نظر جمعی حرکت نمایم.

چابک سازی باید در ساختار شهرداری اجرایی ‌‌گردد

شهردار باقرشهر تاکید کرد: واقعیت این است که شهرداری باقرشهر به سازمانی با نیروی کار بالا ولی بدون تحرک لازم تبدیل شده است که نیاز به چابک سازی دارد است. چابک‌سازی یکی از اصول مدیریتی است که امروز تعابیر اشتباهی همچون تعدیل نیرو و بیکاری از آن برداشت می شود درحالی که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا با مدیریت بهینه هزینه‌ها و سرمایه‌های انسانی شهر را به سمت توسعه هر چه بیشتر پیش برد.

وی ادامه داد: باید این آسیب شناسی صورت گیرد که چرا بعضی ازکارکنان انگیزه خود را از دست داده اند؟ نیرویی که این همه برای یادگیری در شهرداری برای آن وقت و پول هزینه شده است، بنابراین باید سیاستی را درپیش گرفت تا نیروها به گونه‌ای در بخش‌های جدید مشغول کار شوند، شهرداری باقرشهر نیاز به طراوت و شادابی در همه بخش ها دارد.

پرسنل شهرداری باید آراستگی در ظاهر، رفتار و گفتار خویش را حفظ نمایند

مرتضی همتی گفت: پرسنل شهرداری باید با ظاهر و لباس آراسته در محل کار حضور پیدا کنند، البته آراستگی ظاهر تنها در نوع پوشش نیست بلکه باید این آراستگی در رفتار و گفتار آنان نیز نمود داشته باشد.باید بدانیم که حتی اهمیت آراستگی باطنی ازآراستگی ظاهری بیشتر است.

شهردار باقرشهر تصریح کرد: در طول این یک هفته شاهد بوده ام که فضای خوبی در شهر و شهرداری برقرار نیست، پرسنل شهرداری باید از منافع شهرداری دفاع کنند، وظیفه اصلی شهرداری به‌عنوان یک نهاد اجتماعی و خدمات‌رسان، خدمت به مردم است و ما باید اول به وظایف خود بپردازیم، اولویت اصلی پرسنل شهرداری باید انجام امورات شهرداری باشد.

مهمترین اولویت پرسنل شهرداری تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به شهروندان است

مرتضی همتی گفت: یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی تکریم ارباب رجوع است، که انتظار می رود کلیه پرسنل شهرداری به هنگام مراجعه شهروندان ضمن تکریم و احترام به مراجعه کنندگان در مقابل درخواست ها و مطالبات مردم پاسخگو باشند.

وی  افزود: کار تنها کسانی که بر کار شهرداری ارجحیت دارد کار شهروندان و ارباب رجوع است، بنابراین باید با نهادینه کردن اصل احترام و تکریم ارباب رجوع ، اخلاق گرایی، مسئولیت پذیری و رعایت اخلاق اداری در برابر شهروندان می توانیم شاهد حمایت های مردمی از شهرداری در زمینه های مختلف باشیم.

اولین راه کسب درآمد،درست هزینه کردن است

همتی افزود: بهترین استراتژی و راهبرد کوتاه مدت افزایش درآمد در شرایط کنونی کاهش هزینه ها و درست هزینه کردن است، چون رابطه مستقیمی بین افزایش درآمد و کاهش هزینه وجود دارد و اگر ما موفق به کاهش هزینه شویم به همان نسبت با مازاد درآمد روبرو خواهیم بود.

وی گفت: موضوع بعدی مسئله ارتقاء درآمدهای پایدار است، باید کدهای درآمدی بالقوه را شناسایی و این کدهای درآمدی را بالفعل نمائیم. برای این منظور باید کمیته درآمد در شهرداری برای پایش و تحقق درآمدها تشکیل گردد.همچنین کارگروه ماده ۶۴ باید سریعاً در شهرداری تشکیل و کارها در خصوص کسب درآمدهای جدید شهری پیگیری گردد. در مرحله بعدی کلیه مدیران و مسئولین برای انجام کلیه پروژه ها و کارها واحد های خود در شهرداری، بایدیک پیوست اقتصادی نیز ارائه نمایند.

شهردار باقرشهر تصریح کرد: شهرداری باید اولویت را به انجام وظایف ذاتی خود بدهد و سپس به یاری بقیه نهادها بپردازد و آن‌ هم مشروط به آنکه منابع و اعتبارات لازم را هم در اختیار داشته باشد. درست است که شهرداری باید با همه دستگاه ها و ارگانها تعامل داشته باشد،اما اگر قرار است کار ارگانها دیگر را انجام دهیم آنها نیز در مقابل باید به شهر و شهروندان خدمات ارائه نمایند.

کار خوب آن است که در زمان درست و با کیفیت خوب انجام شود

شهردار باقرشهر در بخش دیگری از صحبتهایشان با تاکید بر اینکه باید کارها درست و به موقع انجام شود، افزود: کار خوب آن است که در زمان درست و با کیفیت خوب انجام شود، بنابراین قصور در انجام وظایف هریک از واحد ها از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: تمام مدیران و واحدهایی که در بودجه برای آنها اعتباری در نظر گرفته شده است باید ظرف یک هفته مقدمات انجام کارها مربوط به پروژه ها و اعتبار خویش را مشخص نمایند تا هرچه سریعتر بتوانیم این اقدامات را اجرایی نمائیم.

شهرداری یک خانواده است، باید عزت و آبروی شهرداری حفظ شود

مرتضی همتی در ادامه با تاکید براینکه شهرداری یک خانواده است،گفت: در بعضی از قسمتها و واحدهای شهرداری دچار مشکل هستیم که باید جهت رفع آنان بکوشیم،بنابراین اگر به یکی از واحدها خدشه ای وارد شود  به کل مجموعه خدشه وارد شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در شهرداری به دنبال مقصر نیستیم، نباید اشتباه خودمان را گردن دیگران بیندازیم، باید دست در دست هم دهیم تا کارها درست انجام شود.اینکه یک واحد مشکل دارد در این جلسات باید این مشکلات شناسایی و بررسی شود، باید آبرو و عزت شهرداری حفظ شود.

در این جلسه که نزدیک به ۳ ساعت به طول انجامید، معاونین ، مدیران و مسئولین واحد های شهرداری در خصوص مسائل و موضوعات مطروحه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه