مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پلمب ۳۵ واحد تفکیک پسماند غیرمجاز در شهرستان ری

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری از پلمب و جمع‌آوری ۳۵ واحد تفکیک پسماند غیر مجاز در دو بخش این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس  ری؛ محمد رستگاری با اشاره به پلمب کارگاه‌های جمع‌آوری بازیافت‌ و ضایعات پلاستیکی در سطح شهرستان اظهار داشت: اداره محیط‌زیست شهرستان ری در برخورد و مقابله با کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پسماند با جدیت و بر اساس ضوابط قانونی اقدام می‌کند و از آنجا که تعداد این واحدها در شهرستان ری زیاد است، جمع‌آوری این مراکز نیز زمان‌بر خواهد بود.

وی با اشاره به طرح برخورد با واحد تفکیک و بازیافت پسماند در بخش مرکزی و قلعه‌نو شهرستان ری افزود: در روستای اسلام‌آباد سیمان تهران 20 واحد تفکیک پسماند غیر مجاز جمع‌آوری و در بخش قلعه‌نو نیز 15 واحد پلمب شد و برخی نیز با دریافت اخطار در آینده نزدیک جمع‌آوری می‌شوند.

رئیس اداره محیط‌زیست ری در ادامه در پاسخ به این پرسش که مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند روستای قمصر در برنامه محیط‌زیست قرار دارد یا خیر، گفت: برای ساماندهی مراکز تفکیک پسماند قمصر نیاز است که محل جایگزینی برای این واحدها در نظر گرفته شود زیرا که زباله‌های پلاستیکی که از آرادکوه خارج می‌شود و به قمصر می‌رود باید در یک مرکز تفکیک شود لذا با جمع‌آوری کارگاه‌های غیر مجاز این روستا امکان تفکیک پلاستیک نخواهیم داشت.

رستگاری تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند شهرداری تهران و مدیریت پسماند باید تا شهریورماه مرکزی را برای بازیابی پلاستیک‌ها ایجاد کند که در نهایت ما امکان برخورد جدی و جمع‌آوری واحدهای روستای قمصر را نیز خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا جمع‌آوری واحدهای تفکیک پلاستیک روستای قمصر منوط به اختصاص محل جایگزین است ادامه داد: روزانه بر حجم زباله‌های پلاستیکی افزوده می‌شود و رها کردن و عدم بازیابی این زباله‌ها نیز مشکل‌زا خواهد بود لذا باید حتماً جایگزینی برای این اقدام داشته باشیم و با اصلاح سازوکار و فرآیند از انتقال این مراکز به سایر نقاط شهرستان جلوگیری کنیم.

رئیس اداره محیط‌زیست ری در واکنش به اینکه چرا مراکز جایگزین برای واحدهای پسماند بخش مرکزی و قلعه‌نو در نظر گرفته نشد، گفت: واحدهای دو بخش مرکزی و قلعه‌نو در اراضی کشاورزی بود اما این مراکز تازه‌کار و در حال شکل گیری بود لذا جلوی این اقدام را از ابتدای کار گرفتیم اما روستای قمصر نیز در برنامه اداره محیط‌زیست قرار دارد اما باید با برنامه ریزی مدون برای رسیدگی به آن اقدام شود.

رستگاری در پاسخ به این پرسش که آیا وجود مافیای پلاستیک در قمصر حقیقت دارد و دلیل عدم برخورد با این واحدهای مخرب محیط‌زیست تاکنون چه بوده است خاطرنشان کرد: در این باره نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم زیرا که هنوز گزارش و واکنشی دریافت نکردم باید کار در این منطقه آغاز شود تا بتوانیم در این باره اظهار نظر کنیم.

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه