مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شربیانی :در حال حاضر کارگروه رسانه یکی از ارکان پویایی و تحرک شورای شهرستان ری است

رئیس شورای شهرستان ری : کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری با جمع‌کردن خلقی‌ترین و اجتماعی‌ترین رسانه‌ها به عنوان مرجع مطالبات مردمی در راستای احصا مشکلات تشکیل شده و در این راستا به خوبی اقدام شده است.

جعفر شربیانی در نشست با اعضای کارگروه رسانه شورای شهرستان ری با اشاره به اینکه هدف از تشکیل کارگروه رسانه ایجاد تحول و کارآمدی بود اظهار داشت: کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری با جمع‌کردن خلقی‌ترین و اجتماعی‌ترین رسانه‌ها به عنوان مرجع مطالبات مردمی در راستای احصا مشکلات تشکیل شده و در این راستا به خوبی اقدام شده است.
وی افزود: کارگروه جوانان و بانوان نیز در این شورا تشکیل شد که از آن‌ها خواسته‌شده کارگروه رسانه را الگو قرار داده و به همین شیوه عمل کنند زیرا که در حال حاضر کارگروه رسانه یکی از ارکان پویایی و تحرک شورای شهرستان ری است و هدفی به‌جز پیگیری کار مردم در این اقدامان وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها تاکنون اقداماتی از جمله تکمیل کانال عباس‌آباد، محرک توسعه در نفرآباد، پای کار آمدن سیمان تهران برای ارائه خدمات اجتماعی، تغییر در ساختار شهرسازی برخی محلات با مصوبات کمیسیون ماده پنج به منظور رونق و جذابیت در سرمایه گذاری ساخت و ساز و … اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع فرسوده بودن اتوبوس‌ها که از سوی برخی دستگاه‌ها مطرح شد پروژه‌ای سیاسی بود افزود: اتوبوس‌ها از سوی شهرداری تهران با مستندات کامل و آماده تردد و حمل مسافر به شهرداری و شورای شهر حسن‌آباد اهدا شد اما موضوعاتی در خصوص فرسودگی اتوبوس‌ها مطرح شد که صحت نداشت و برخی قصد بهره‌برداری سیاسی از این موضوع را داشتند.
عضو شورای شهر تهران ری با تأکید بر اینکه در راه خدمات‌رسانی آمادگی همکاری با تمامی دستگاه‌ها را داریم در ادامه گفت: در راستای گازرسانی به 9 روستای شهرستان ری که هنوز به گاز شهری متصل نیستند اقداماتی در حال اجرا بود و پیگیری‌های از معاون وزیر راه صورت گرفت اما به دلیل عدم تمایل برخی مسئولین در خدمت‌رسانی متوقف شد اما پیگیری‌های انجام این اقدام همچنان در شورای اسلامی شهرستان ری ادامه دارد.
شربیانی تصریح کرد: نام ری از تهران جداشدنی نیست و این پیوستگی ریشه در تاریخ دارد و بودن نام “ری” در لوگو شورای شهر تهران که البته بودنش بهتر است، تأثیری در نوع رسیدگی‌ها و خدمات‌رسانی نخواهد داشت زیرا که مطالبات ارزشمندتری در راستای خدمات‌رسانی به مردم ری وجود دارد.
وی با بیان اینکه افزودن نام “ری” که مطالبه عده‌ای بود نقشی در خدمات‌رسانی ندارد گفت: برنامه ریزی طرح‌های عمرانی در حال پیگیری شورای شهر تهران به منظور افزایش خدمات‌رسانی در ری در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی آغاز خواهد شد که در نهایت باعث افزایش رضایتمندی مردم در ری می‌شود.
شربیانی با تأکید بر اینکه بیشتر ظرفیت شورای شهرستان ری به افزایش خدمات‌رسانی مطلوب به مردم اختصاص یافته افزود: احداث پل شهید آوینی در مدت 9 ماه با پیگیری شهرداری منطقه 20 و شورای شهر تهران انجام شد که اعتبار اجرای پروژه در حدود یک‌سوم بودجه شهرداری بود و همچنین اجرای پارکینگ در مجاورت حرم سیدالکریم (ع) نیز در حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید تأمین شود.
وی با اشاره به آلایندگی‌های ناشی از فعالیت کارخانه سیمان تهران ابراز داشت: در یک سال اخیر در خصوص فعالیت کارخانه سیمان تهران اظهار نظرهایی داشتیم و معتقدیم چرخ صنعت علاوه بر رعایت حقوق مردم باید در گردش باشد و از آنجا که صنعت سیمان را می‌شناسم معتقدم باید مماشات صورت گیرد و حقوق مردم رعایت شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به فعالیت کارخانه سیمان تهران به دنبال صرفه جویی در استفاده از فیلترها افزود: در روزهایی که هوای تهران و به ویژه شهرری با آلودگی شدید مواجه بود، درخواست کردم که فعالیت مجموعه کارخانه سیمان تهران تعطیل یا فیلترها از فرآیند خارج نشود.
وی ادامه داد: کارخانه سیمان تهران باید نسبت به ارائه خدمات اجتماعی در روستاهای هم‌جوار اقدام کند و کمبودهای روستاهای اطراف را در بهره‌مندی از خدمات حداقلی تأمین کند.
وی با اشاره به توسعه گردشگری در شهرستان ری ادامه داد: در زمینه توسعه گردشگری علاج کار را در مصاحبه‌های متعدد از ظرفیت‌ها و کمبودها نمی‌بینم و در این راستا باید ساختار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری همانند استان‌های شاخص از جمله اصفهان و شیراز داشته باشیم و امکان متحول کردن این حوزه با یک اداره کوچک و در حدود 5 کارمند وجود ندارد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از پروژه‌های مربوطه به حوزه حمل‌ونقل عنوان کرد: اعتبارات و کمبودهای احصا و برآورد شده در پروژه‌هایی از جمله دسترسی مردم کهریزک به اتوبان، خیابان ناصررضا در تقی آباد، میدان چله دوان و … در سطح شهرستان، در بودجه 1402 گنجانده می‌شود.

شربیانی ابراز داشت: توسعه شهرری در

گرو توسعه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و رشد و بهره‌مندی از توریست مذهبی است و اگر حرم توسعه یابد، شهرری نیز رشد می‌کند و از جمله کارهای مهم انجام شده در این زمینه تدقیق طرح 230 هکتاری توسعه حرم است که اقدام مهم و قابل توجهی در راستای افزایش رضایت مندی مردم بود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح توسعه حرم از ظرفیت صندوق ذخیره طرح حرم‌های مطهر استفاده شد در صورتی که پیش از این 4 هزار میلیارد مصوبه دولت در خصوص حرم‌های مطهر در اختیار حرم‌های قم، مشهد و شیراز بود و ری از این ظرفیت سهمی نداشت و پیگیری صورت نمی‌گرفت که با پیگیری انجام شده اقدامات خوبی با این همکاری و تعامل اجرایی می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه