مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تشریخ برنامه های فرهنگی آستان حضرت عبدالعظيم (ع) در آستانه ولادت حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام عرفاتی ضمن تشریح برنامه های هفتگی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) از برگزاری «جشن بزرگ دختران و مادران فاطمی» با حضور دختران ۵ تا ۱۲ ساله در مصلی امام علی(ع) این آستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام در خصوص برنامه های آستان حضرت عبد العظیم الحسنی(ره) گفت: بخشی از برنامه های فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت هفتگی برگزار می شود که از جمله این برنامه ها می توان به کارگاه آموزشی زنان و تحکیم خانواده که با حضور خانم نیلچی زاده سه شنبه ها ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ در سالن شیخ صدوق آستان ویژه بانوان به همراه پرسش و پاسخ برگزار می شود. 

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام با اشاره به برگزاری درس اخلاق در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: درس اخلاق آستان حضرت عبدالعظيم علیه السلام  توسط آیت الله شیخ حسن منفرد سه شنبه ها ساعت ۱۶ در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی هر هفته برپا می شود و از فرهیختگان؛‌ طلاب و دانشجویان دعوت می شود در این جلسات شرکت کنند.

وی برگزاری دعای توسل را از دیگر برنامه های روزهای سه شنبه آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) دانست و گفت: روزهای پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان حضرت امام خمینی(ره) جلسات “درس هایی از نهج البلاغه” توسط حجت الاسلام حسین اکبری به همراه پرسش و پاسخ برگزار می شود. همچنین پنجشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان حرم جلسات تفسیر عمومی قرآن توسط حجت الاسلام سید جواد بهشتی برگزار می شود. بلافاصله بعد از برنامه تفسیر قرآن مراسم دعای کمیل در آستان مقدس برگزار می شود.

حجت الاسلام عرفاتی خاطر نشان کرد: بعد از دعای کمیل شب های پنجشنبه راس ساعت ۲۰ کلاس های «آموزش فقه زندگی» توسط حجت الاسلام فلاح زاده در شبستان حرم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام همراه با پرسش و پاسخ برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری دعای کمیل با حضور حاج محمد رضا غلامرضا زاده در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی گفت: دعای ندبه حرم مظهر صبح های جمعه راس ساعت ۷ صبح در مصلی حضرت امام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) برگزار می شود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام یکی از برنامه های مناسبتی آستان به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) را برپایی محفل انس با قرآن با حضور حافظان و قاریان دانست و گفت: روز جمعه ۲۳ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا محفل انس با قرآن به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

حجت الاسلام عرفاتی مهمترین برنامه آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام به مناسبت روز ولادت حضرت زهرا(س) را «جشن بزرگ دختران و مادران فاطمی» عنوان کرد و گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) معاونت علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام از دختران ۵ تا ۱۲ ساله همراه مادرانشان دعوت به عمل آورده تا در این جشن بزرگ حضور داشته باشند. برگزاری مسابقه، سرود خوانی با حضور خاله نرگس به همراه دیگر محتوای فرهنگی از دیگر بخش های این جشن بزرگ می باشد که پنجشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مصلی امام علی(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود. 

وی خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری جشن بزرگ دختران و مادران فاطمی در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی غرفه هایی در مصلی امام طراحی شده است که به موضوعاتی چون قرآن بخوانید جایزه بگیرید؛‌ نقاشی بکشید جایزه بگیرید؛ میز مشاوره و عرضه کتاب های مذهبی می پردازند.  این بخش نمایشگاهی در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در مصلی امام  آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برپا می باشد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه موسسات مردمی بسیاری ذر شهر ری فعال هستند گفت: یکی از موسسات مردمی فعال در شهر ری مجموعه احیا گران سنت نبوی است که این مجموعه با محوریت ازدواج موفق و خانواده موفق از کسانی که ازدواج موفق داشته اند و کسانی که می خواهند زندگی خود ار آغاز کنند دعوت به عمل آورده تا در روز جمعه ۲۳ دی ماه ساعت ۱۶ تا ۱۷در تالار شیخ صدوق گردهم آیند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه