مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پایان ۳۴ سال چشم انتظاری / شهید ۱۶ ساله در راه بازگشت به قبله ی تهران

پیکر مطهر شهید شانزده ساله شهرری پس از ۳۴ سال در آخرین تفحص کشف شد و در راه بازگشت به خانه پدری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انعکاس ری حسین نصرالله مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری شامگاه دوشنبه اعلام کرد: پیکر مطهر شهید مفقود الاثر مرتضی کردی ، در حالی راهی خانه خود در قبله ی تهران میشود که دیگر پدری چشم انتظارش نیست و مادر دچار کهولت سن شده است.

نصرالله یادآور شد : مرتضی کردی در سال ۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش پیدا نشده بود که در آخرین ماموریت تفحص با یافتن پیکر چندین شهید و پس از انطباق DNA ، هویت شهید کردی تایید شد.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری با بیان اینکه خبر پیدا شدن پیکر این شهید نوجوان ، عصر روز دوشنبه به همراه مسئولان شهرستان به خانواده وی داده شد اعلام نمود : این شهید ۱۶ ساله روز پنجشنبه در کنار مزار پدرش در محوطه حرم شیخ صدوق تشییع و تدفین خواهد شد.

شهید مرتضی کردی بیست و هشتم تیر ۱۳۵۱ ، در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش رجبعلی ، معمار بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و از طرف جهاد سازندگی در جبهه حضور یافت. دوازدهم مرداد ۱۳۶۷ ، با سمت جهادگر جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پس از ۳۴ سال پیکر این شهید در عملیات تفحص در منطقه مجنون و از طریق آزمایش DNA شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه